حالت تاریک
حاشیه‌سازی تازه نماینده اصلاح طلب مجلس؛

دفاع پزشکیان از مهاجرت پزشکان!

دفاع پزشکیان از مهاجرت پزشکان!

نکته مهم در بین اظهارات پزشکیان، همان روحیه تافته جدابافته بودن پزشکان است که توجیه مهاجرت آنها را به دلیل عدم تشکیل زندگی لاکچری امری عادی می داند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از جهان نیوز، مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس در مورد ادعای موج مهاجرت پزشکان به خارج از کشور گفت: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر می شود. مدیرانی را سرکار آورده ایم که ممکن است از نظر رتبه علمی خیلی از پایین تر از کسانی باشند  که در دانشگاه تدریس می کنند. حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که  دستشویی بروید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: هر روز مکانیزم پرداخت بدتر می کنند.  بیمه هم این پول را نمی دهد. از آن طرف پزشک را به روستا می فرستند که با پولی که می دهند حتی زندگی اش نمی چرخد.  آن طرف مرز چهل برابر اینجا پول می دهند. این فشارها را هم ندارند، بار کاری شان نیز کمتر است. طبیعتا وقتی اینطوری باشد پزشکان ترجیح می دهند مهاجرت کنند نه تنها پزشکان بلکه پرستاران هم ترجیح می دهند بروند.

 

وی تاکید کرد: با این مهاجرت ها شرایط بهداشتی و‌ درمانی ما در آینده بدتر می شود. پزشکان و آنهایی که در کشور می مانند مجبورند پول اضافه، سکه و‌ ارز بگیرند و قوانینی که وجود دارد را بشکنند. وقتی قوانینی که ما می نویسیم عادلانه نباشد انتظار‌ تبعیت از آن قانون انتظار غیرواقعی است.

این نماینده مجلس که خود پزشک است ادامه داد: اگر سقف حقوقی وجود دارد که این آقایان ادعا می کنند از نظر عدالت و برابری باید آنرا برابر کنند  چرا این را  از کسانی که هیچ سقفی را مراعات نمی کنند و قوانین را زیر پا می گذارند نمی گیرند؟ چرا خودشان با آنها قرارداد بسته اند ‌‌و پول های چندین برابر می دهند؟ سقف حقوق یک ماهه پزشکی که در دولت کار می کند به اندازه یک عمل جراحی پزشکی که خود اینها با آن قرارداد بسته اند نمی رسد.  اگر راست می گویید و عدالت دارید این کار را نکنید و‌ بروید سرسفره ای که پهن کرده اید بنشیند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با این بی عدالتی که وجود دارد امکان ادامه برای برخی پزشکان وجود ندارد طبیعتا عده ای ترجیح می دهند بروند عده ای هم که معتقد به انقلاب، مردم و کشور هستند می مانند و با سختی زندگی شان را می چرخانند. اگر من همین الان با همین حقوق پزشک می شدم دیگر نمی توانستم حتی خانه کرایه کنم و نمی توانستم ماشین بخرم و خیلی کارهای دیگر انجام دهم.

 

پزشکیان افزود: پزشک و استاد دانشگاهی که کارش را الان شروع می کند با این حقوق چگونه می خواهد خانه یا یک وسیله نقلیه بخرد یا فرزندشان را در این مدارسی که بزرگان ما درست کردند که پول ثبت نامش هشتاد میلیون تومان است ثبت نام کنند.

وی گفت: الان از بسیاری از کشورها افراد برای درمان به کشور ما می آیند ولی در آینده مردم خودمان مجبورند برای درمان بسیاری از بیماری ها به خارج بروند. این چیزهایی که الان وجود دارد را ما درست نکردیم. از قبل از انقلاب وجود داشته اما آن چیزهای که بعدا قرار است درست شود بدتر می شود.

ادعای پزشکیان در حالی است که بر اساس ابلاغیه هیئت وزیران مصوب ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در بخش خصوصی ویزیت پزشکان عمومی ۹۰ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص ۱۳۵ هزار تومان، ویزیت پزشک فوق‌تخصص ۱۷۲ هزار تومان، ویزیت متخصص روانپزشکی ۱۷۹ هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روانپزشکی ۲۰۴ هزار تومان، نرخ ویزیت کارشناسان ارشد پروانه‌دار در رشته‌های پیراپزشکی ۷۳ هزار تومان و ویزیت کارشناسان این رشته‌ها ۶۳ هزار تومان تعیین شد.

به عبارت بهتر اگر نرخ دلار بازار آزاد هم مدنظر قرار بگیرد، پزشک عمومی معادل دو دلار حق ویزیت دریافت می کند و فوق تخصص ها حدود چهار دلار برای هر ویزیت دریافتی دارند.

نکته دیگر در بین اظهارات پزشکیان، همان روحیه تافته جدابافته بودن پزشکان است که توجیه مهاجرت آنها را به دلیل عدم تشکیل زندگی لاکچری امری عادی می داند! نماینده اصلاح طلب مجلس از شهریه 80 میلیونی مدارس سخن می گوید در حالی که خانوارهای محدودی در سطح کشور این رقم ها را پرداخت می کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از