حالت تاریک
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

برچیده‌شدن بساط اختلافات سیاسی با وفاق ملی

برچیده‌شدن بساط اختلافات سیاسی با وفاق ملی

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اگر شعار امیدبخش وفاق ملی به درستی محقق شود بسیاری از اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای را در جامعه از بین می‌برد.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رئیس‌جمهور منتخب چهاردهم هم در دوران تبلیغات انتخاباتی و همچنین رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه شعاری را با عنوان وفاق ملی مطرح کردند به این امید که مجموعه ایشان، خانواده بزرگ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در بر گیرد چرا که این شعار امیدبخش اگر به درستی محقق شود بسیاری از اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای را در جامعه از بین می‌برد. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: اولین اقدام قابل نقد پزشکیان، تشکیل شورای راهبردی کابینه و انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان رئیس این شورا بود که تشکیل این شورا خود اقدامی ضد وفاق ملی بود، از طرفی برخی از اعضای آن نیز در مواردی از پیشینه و سوابق مدیریتی خوبی برخوردار نیستند. 

وی گفت: اعضای شورای راهبردی معمولاً از افراطیون یک جناح سیاسی بودند، برخلاف این شورا، پزشکیان در انتخاب برخی از وزرای خود کارنامه قابل قبولی را به نمایش گذاشتند که با استقبال مردم و بسیاری از جناح‌های سیاسی مواجه شد آنچه اهمیت دارد این است که وفاق ملی باید فراگیر باشد و در معرفی چند وزیر خلاصه نشود.

شفیعی ادامه داد: این جامعیت وفاق ملی باید در انتخاب دیگر مسئولان کشور همچون استانداران، فرمانداران، مدیران کل، معاونان و روسای سازمان‌ها نیز دیده شود در انتخاب این افراد باید شاخصه‌های کارآمدی تعهد و توانمندی مد نظر قرار گرفته شوند افراد انتخاب شده باید به آرمان‌های انقلاب و نظام متعهد باشند. 

وی با ابراز نگرانی اظهار داشت: متأسفانه در انتخاب برخی مسئولان و معاونان نمی‌توان وفاق ملی را به عینه دید، بعضی افراد به‌کار گرفته شده در مناصب دولتی از جناحی خاص و بعضاً مسئله‌دار هستند که صلاحیت پست‌های اجرایی را نیز ندارند و این موضوع مقداری نگران‌کننده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: نگرانی دیگر این است که وزرای انتخاب شده با اعمال نفوذ خود گروه‌های خاصی را تشکیل دهند که مسئولان رده بالای هر استان را با ضابطه‌ها، رابطه‌ها و معیارهای خود انتخاب کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه وزرا صرفاً نباید یک ماشین امضا باشند، گفت: رئیس‌جمهور باید به قولی که به مردم داده است وفادار باشد و به وفاق ملی در دراز مدت و نه با گماشتن افراد خاص جامه عمل بپوشاند چرا که انتخاب عنوان یا شعار برای دولت‌ها با هدف بیان سیاست‌ها، راهبردها و نگاه کلی دولت‌ها نسبت به مسائل کشور صورت می‌گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از