حالت تاریک

رأی‌‌گیری انتخابات در کرمانشاه آغاز شد

رأی‌‌گیری انتخابات در کرمانشاه آغاز شد

رأی‌گیری افراد واحد شرایط در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»، امروز جمعه یازدهم اسفندماه روز برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمين دوره انتخابات مجلس خبرگان است و از دقایقی پیش فرآیند رأی‌گیری در سراسر کشور آغاز شده است.

یک میلیون و ۶۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و مجموعا حدود ۳۲ هزار نفر در یک‌هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی برای عملیات اجرایی انتخابات  امروز آماده‌اند.


مجموعا تعداد ۲۹۴ نفر در استان کرمانشاه تأیید صلاحیت شده‌اند و برای تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند که البته ۹۵ نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

در حوزه انتخابیه اورامانات ۱۰ نفر، در حوزه کرمانشاه ۳۴ نفر، در قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۱۳ نفر، در حوزه انتخابیه سنقر پنج نفر، در اسلام‌آبادغرب و دالاهو ۲۵ نفر، در کنگاور، صحنه و هرسین هشت نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

از مجموع ۲۰۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، ۱۱ نفر متعلق به در اورامانات، ۱۷ نفر از قصرشیرین و گیلان‌غرب، ۲۶ نفر از سنقر، ۲۱ نفر از اسلام‌آبادغرب و دالاهو و ۲۲ نفر از کنگاور، صحنه و هرسین هستند.

امکان شرکت در انتخابات با پنج سند هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه و گذرنامه میسر است و افراد متولد یازدهم اسفند سال ۱۳۸۴ و ماقبل آن می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

 
 در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه نیز با انصراف ۱۸ نامزد انتخاباتی، در نهایت ۱۱۱ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند که البته در ابتدا ۵۴۶ نفر نسبت به انجام پیش‌ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

 اکنون  ۶۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمانشاه مستقر است که ۵۴۵ شعبه در مرکز استان به اضافه یک شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی و ۱۰۰ شعبه نیز در بخش‌های فیروزآباد، ماهیدشت، کوزران و بیلوار آماده اخذ رأی از مردم استان کرمانشاه هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از