حالت تاریک
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه مطرح کرد؛

رسانه‌ها کلید حل معضل کم‌آبی در کرمانشاه

رسانه‌ها کلید حل معضل کم‌آبی در کرمانشاه

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها با توجه به نقش مهم در اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار، این ظرفیت را دارند که در آموزش مصرف آب و فرهنگ‌سازی آن در جامعه، نقش‌آفرینی کنند که بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رضا داودی، صبح امروز پنج‌شنبه در مراسم تقدیر از فعالین رسانه که در تصفیه‌خانه شهید نظری به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کاری شرکت آب و فاضلاب نسبت به سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان متفاوت و بسیار دشوار است، به این دلیل که شرکت آبفا دو خدمت بزرگ را هم‌زمان به مردم ارائه می‌دهد، نخست تأمین آب شرب سالم و دوم جمع‌آوری و دفع فاضلاب، که هر دو خدمت به زندگی روزمره مردم گره خورده و نقش بسیار مهمی در سلامت و آسایش آنها دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای بیش از ۱۶ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب است که این آمار حجم بسیار بالای کار شرکت آب و فاضلاب را نشان می‌دهد که خوشبختانه بدون وقفه در حال خدمت‌رسانی است.

داودی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای کاهش تنش آبی در سطح استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته در استان شاهد تنش آبی زیادی بودیم که میزان نارضایتی مردم را به بالاترین سطح رسانده بود، اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته، در بیشتر شهرستان‌های استان با افتتاح پروژه‌های آبی با کم‌ترین تنش آبی در استان کرمانشاه مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که کم‌ترین تنش آبی را داراست و با توجه به برنامه‌های که در دستورکار است در سال‌های آینده شرایط پایدارتر خواهد شد.

وی در رابطه با نقش‌آفرینی رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب بیان کرد: رسانه‌ها با توجه به نقش مهم در اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار، این ظرفیت را دارند که در آموزش مصرف آب و فرهنگ‌سازی آن در جامعه، نقش‌آفرینی کنند که بسیار حائز اهمیت است.

داودی در پایان گفت: در حوزه ساماندهی فاضلاب‌های شهری، پروژه‌های خوبی در سطح استان در حال اجرا هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده پساب تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده صنایع بسیار کاربردی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از