حالت تاریک
مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه مطرح کرد:

رشد اندیشه انقلابی دانش‌آموزان در بستر بسیج

رشد اندیشه انقلابی دانش‌آموزان در بستر بسیج

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج نهادی انسان‌ساز و ارزشی است، گفت: رشد اندیشه انقلابی دانش‌آموزان در بستر بسیج میسر می‌شود.

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از راهبردهای آموزش و پرورش انسجام درون‌سازمانی و تعامل با دستگاه‌های برون‌سازمانی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی و تجارب بسیج در محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت، گفت: تمام توان و سعی همکاری آموزش و پرورش با بسیج برای توسعه عدالت تربیتی و آموزشی با اولویت مدارس کم‌برخوردار است.

محمدی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان به کمک آموزش و پرورش آمده و کارهایی همچون بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس را انجام می‌دهند که این طرح علاوه بر اینكه یكی از بهترین فعالیت‌ها برای پر كردن اوقات فراغت جوانان است، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را نیز در آنها افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این مجموعه در رفع خلاءها و کاستی‌ها ورود کرده و در عرصه‌های مورد نیاز کشور بسیار خوش درخشیده است و بر همین مبنا جهادگران بسیجی باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کنند و اخلاق، شرع و مسائل معرفتی را در مناطق محروم توسعه دهند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانش‌آموزی گفت: حضور جوانان و نوجوانان در كلاس‌های فوق برنامه عقیدتی و سیاسی در كنار فعالیت‌های علمی و آموزشی آنها را با آموزهای دینی گفتمان امام راحل، شهدای گران‌قدر، مقام معظم رهبری و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌كند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برخی افراد خیر تمایل به ساختن مدرسه دارند اما بودجه‌ای که در اختیار دارند برای ساخت یک مدرسه کفایت نمی‌کند لذا در طرحی به‌نام «آجر به آجر» هر فرد علاقه‌مند و نیز گروه‌های جهادی به هر اندازه بودجه‌اش اجازه می‌دهد حتی به اندازه یک آجر می‌تواند در ساخت و تجهیز یک مدرسه کمک کند.

وی افزود: در این طرح گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و آموزش و پرورش با همکاری سازمان نوسازی مدارس اقدام به بهسازی، آماده‌سازی و نوسازی مدارس می‌کنند و اولویت این طرح محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است.

وی یادآوری کرد: در دوران شیوع کرونا عده‌ای از دانش‌آموزان که تجهیزات آموزشی در اختیار نداشتند، با همکاری بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، بسته‌های کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان کم‌بضاعت قرار گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: بسیج نهادی انسان‌ساز و ارزشی است که به برکت انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده که با همکاری وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به رشد نوجوانان در بستری از اندیشه انقلابی کمک کند.

وی یادآوری کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش با بسیج، برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور است که سالانه جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

محمدی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند فراموشی و تحریف دو عامل نگران‌کننده برای دفاع مقدس است، تصریح کرد: در اردوهای راهیان نور به موضوعاتی همچون روایت رزمندگان، جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس و تربیت کادر مؤمن و انقلابی پرداخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در دوران کرونا راهیان نور تعطیل شد اما طی همان دو سال راهیان نور در بستر فضای مجازی تعریف شد و دانش‌آموزان در پیام‌رسان‌های داخلی از جمله «شاد» شاهد این بازدید و سفر معنوی بودند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از