حالت تاریک
امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح کردند؛

تبیین جایگاه والای دختران در دین اسلام

تبیین جایگاه والای دختران در دین اسلام

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز دختر و دهه کرامت گفتند: دین اسلام جایگاه دختران را گرامی داشته و مدافع شأن و شخصیت زنان است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی ««مرصاد»؛ ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز دختر و دهه کرامت تأکید کردند: دین اسلام دختران را گرامی داشته و مدافع شأن و شخصیت زنان است.

جامعه‌شناسان و مسئولان برای پوشش‌های ناهنجار در جامعه چاره‌ای بیندیشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کنگاور ضمن تبریک روز دختر با تاکید بر اینکه بعضی از دختران جامعه با پوشش‌های زننده، شأن و شخصیت خود را خفیف کرده‌اند و با لباس‌های تحقیرآمیز در جامعه حاضر می‌شوند، اظهار داشت: این در حالی‌ است که در زمان قدیم هیچ زنی حاضر به پوشیدن این سبک لباس‌ها نبود.

امام جمعه شهرستان کنگاور از جامعه‌شناسان و مسئولان خواست در‌ مورد این‌گونه رفتارها و پوشش‌های ناهنجار در جامعه فکری کنند زیرا این دختران با این گونه رفتارها در آینده نمی‌توانند مادر خوبی باشند و یا خانواده موفقی را تشکیل دهند و حتی نمی‌توانند به خوبی در جامعه ایفای نقش کنند.

زنان با حفظ عفت، پاکی و اعتماد به نفس می‌توانند از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌رضا اکبری ضمن تبریک روز دختر اظهار داشت: پیغمبر خدا دختر با کرامتش حضرت زهرای اطهر را تکریم می‌کرد و با الفاظ بسیار با احترام یاد می‌کرد  دست حضرت زهرا را می‌بوسید او را در آغوش می‌فشرد و جای خودش را به او می‌داد.

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی گفت: به نقل از سخن امام خمینی(ره) که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود، اگر زن اهل کرامت، پاکیزگی، اعتماد و توکل به خدای متعال باشد در مقابل آسیب‌ها و هوس‌های جامعه دل نمی‌بازد. 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری مطرح کرد: تکریم کنید کسانی که دختر دارند و با عزت و احترام برخورد کنید که خدای متعال همه دختران ما را میراث‌دار بانوی عفت و حجاب و کرامت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) قرار دهد.

دختران جامعه ما باید حضرت معصومه(س) را الگوی رفتاری خود در نظر بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاصه‌امیری در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان صحنه دهه کرامت، ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و هفته هلال احمر را به مردم شهرستان تبریک گفت و اظهار داشت: دختران جامعه ما باید حضرت معصومه(س) را الگوی رفتاری خود در نظر بگیرند.

امام جمعه شهرستان صحنه افزود: هم‌اکنون دنیا شاهد ظلم و جنایت پلیس کشور آمریکا علیه دانشجویان و استادان دانشگاه حامی مردم غزه و فلسطین است که چه بی‌رحمانه با مردم برخورد می‌کنند، نهادهای بین‌المللی در مقابل این زورگویی آمریکا سکوت کرده‌اند، پلیس در آمریکا دختران و پسران دانشجو را با بی‌احترامی بازداشت می‌کنند فقط به دلیل حمایت از مردمی مظلوم که توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شود.

ضرورت نیکی‌کردن در حق همسایگان 

 ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان جوانرود اظهار داشت: نیکی کردن به همسایه رضایت خداوند را در پی دارد، و در روز قیامت باعث رستگاری انسان می شود.

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: رعایت حسن همجواری، رفع نیازمندی، آداب معاشرت، عیادت، یاری و مساعدت از مهمترین وظایف همسایه‌ها نسبت به همدیگر است.

مهم‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب احیا و تقویت نگاه تکریمی قرآن به جایگاه و شخصیت زنان است

حجت‌الاسلام محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز دختر نام گرفته که آغاز دهه کرامت است.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به جایگاه زنان در دین مبین اسلام اذعان کرد: یکی از رسالت‌های ذاتی انقلاب و جمهوری اسلامی احیای گفتمان دین و معنویت اسلام ناب محمدی‌(ص) است که یکی از مهم‌ترین ابعاد این گفتمان احیا و تقویت نگاه تکریمی قرآن به جایگاه و شخصیت انسان به ویژه بانوان است.

وی افزود: دنیا و مخصوصا غرب امروز در منجلاب بسیار بدی گرفتار شده و بنیان خانواده را نشانه گرفته و به اذعان شبکه‌های غربی امروز اروپا برای زنان به جهنم تبدیل شده است و آمارهای رسمی اروپا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: امروز به الگوی تعالی دختران به شدت احتیاج داریم چون فرهنگ انقلابی کشور به شدت مورد تهاجم دشمنان است و فتنه‌هایی همچون فتنه اخیر نشان داد که نوک تیز این تهاجم فرهنگی زنان و دختران ما را هدف قرار داده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از