پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-20 13:26 - شماره خبر : 9763 0
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

زنجیره ارزش ایران‌خودرو صحنه تکمیل شود

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه راه‌اندازی شرکت ایران‌خودرو صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: زنجیره ارزش ایران‌خودرو صحنه باید تکمیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر واگذاری شرکت ایران‌خودرو صحنه به بخش خصوصی، اظهار داشت: شرکت ایران‌خودرو صحنه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است که با پیگیری‌های فراوان بخشی از آن در استان به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا بنا بود سازمان تأمین اجتماعی ۵۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته باشد که با تلاش‌های فراوان تمام سهم شرکت به ایران‌خودرو واگذار شد.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر تمام ظرفیت شرکت ایران‌خودرو صحنه به کارگیری نشده است، تصریح کرد: در این سایت تنها مونتاژ بخشی از خودرو صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد سایر قسمت‌های پروژه تاکنون احداث نشده است.

وی ادامه داد: شرکت ایران‌خودرو بر اساس سیاست‌گذاری‌های خود و شرایط بازار خودرو اقدام به انتشار آگاهی فروش کرده است اما باید این واگذاری به بهترین وجه‌ممکن انجام گیرد تا این ظرفیت مهم برای استان کرمانشاه از دست نرود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان کرد: اگر سرمایه‌گذار توانمند برای واگذاری پروژه به بخش خصوصی پیدا شود و بتواند زنجیره تولید خودرو را تکمیل کند از فروش آن به بخش خصوصی استقبال می‌کنیم زیرا در عرصه اقتصاد باید به افزایش بازدهی توجه کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار جدید باید بتواند وضعیت موجود را تغییر دهد اما واگذاری اشتباه می‌تواند به ضرر این مجموعه تمام شود مانند برخی واگذاری‌های اشتباه که در گذشته رخ داد و نتایج آن برای همگان مشخص است.

استاندار آینده کرمانشاه باید نگاه اقتصادی داشته باشد

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم و تغییر استانداران متناسب با سیاست‌های دولت، افزود: قطعاً دولت برای اجرای سیاست‌های خود باید مدیران مورد نظر خود را منصوب کند اما تمام گزينه‌های فعلی تنها گمانه‌زنی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون گزینه‌های نهایی استانداری کرمانشاه معرفی نشده و تمام اسامی موجود در فضای مجازی گمانه‌زنی است و وظیفه نمایندگان برای انتصابات دولت تنها نظر مشورتی است.

احمدی عنوان کرد: جریانات سیاسی و احزاب در مسیر انتخاب استاندار کرمانشاه باید از سهم‌خواهی پرهیز کنند و تنها نظر مشورتی خود را به وزارت کشور ارائه کنند زیرا سهم‌خواهی یک آسیب بسیار بزرگ برای استان کرمانشاه است که در گذشته آثار و نتایج آن متوجه استان شده است.

وی تأکید کرد: انتخاب استاندار آینده کرمانشاه باید بر اساس توانمندی و شاخص‌های مدیریتی باشد و نباید تنها به دنبال نام‌ها و جریانات سیاسی باشیم؛ استاندار آینده کرمانشاه باید دارای برنامه‌های اقتصادی برای تحول در فضای معیشتی و اشتغال‌زایی استان باشد.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار آینده کرمانشاه باید با اجرای برنامه‌های تحولی خود بتواند طی یک تا دو سال آینده تغییری در وضعیت موجود ایجاد کند.

احمدی عنوان کرد: استان کرمانشاه با برخورداری از مرز مشترک با کشور عراق و آب و هوای چهار فصل و.... ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد که باید به آنها توجه کرد.

وی در پایان بیان کرد: در صورت معرفی گزينه نهایی استانداری کرمانشاه، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4xXY8
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار