حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
سرمایه‌گذاری در کرمانشاه روند مثبتی دارد
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

سرمایه‌گذاری در کرمانشاه روند مثبتی دارد

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، روند اقتصادی استان کرمانشاه به خاطر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روندی رو به رشد و مثبت بوده است.

عبدالوحید محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در رابطه با اینکه استان کرمانشاه در جذب سرمایه‌گذار خوب عمل کرده است، اظهار داشت: استان کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر شرایط ویژه‌ای داشته و دارد، البته در چند سال اخیر نمی‌توان گفت جذب سرمایه‌گذار صورت نگرفته است چرا که طبق آمار و اطلاعات موجود، روند اقتصادی استان کرمانشاه روندی رو به رشد و مثبت بوده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه به صورت مستقیم هشت سال درگیر جنگ و در ادامه درگیر بازسازی بوده است، علاوه بر این استان کرمانشاه یکی از استان‌های هم‌مرز با عراق است که پس از سقوط صدام با حضور آمریکایی‌ها در عراق، شاهد ناامنی‌های مرزی بودیم.

وی در ادامه افزود: استان ما علاوه بر همه چالش‌های پس انقلاب اسلامی، نیروهای داعش در ۲۰ کیلومتری مرز خسروی رو‌به‌رو بوده است که این مسائل موجب ناامنی و عدم اطمینان برای سرمایه‌گذاران شده است، چرا که این‌ها مسائل طبیعتاً برای صاحب سرمایه ایجاد ریسک می‌کند.

محمدی با اشاره به تأمین امنیت در عراق و بازگشایی مرز خسروی، بیان کرد: این موضوع باعث شد که یک امنیت خاطر برای سرمایه‌گذاران به وجود بیاید و در بحث سرمایه‌گذاری روند رو به رشدی داشته باشیم و طرح‌های مهمی در استان اجرا شود.

وی در ادامه اذعان کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی طرح‌هایی که در استان کرمانشاه در حال اجرا هستند، متوجه خواهیم شد که سرمایه‌گذاران عراقی و داخلی در استان حضور دارند و حضور آن‌ها باعث رشد ۲ درصدی اقتصاد استان طی دو سال گذشته شده است.

معاون استاندار کرمانشاه با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار، گفت: در جلساتی که با همکاری دانشگاه‌های استان برگزار شد ۳۴ طرح سرمایه‌ای شناسایی و برای آن‌ها مجوز اولیه بی‌نام از سوی سازمان اقتصاد و دارایی صادر شد؛ این طرح‌ها که با مشارکت سازمان مدیریت، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه رازی تعریف شده‌اند، با هدف پیش‌بینی و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد رشد اقتصادی پایدار در نظر گرفته شده‌اند؛ به این ترتیب، سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها اقدام کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از