حالت تاریک
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

شعارهای پزشکیان مبنای علمی ندارد

شعارهای پزشکیان مبنای علمی ندارد

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه شعارهای پزشکیان مبنای علمی ندارد، گفت: تناقضات ایشان در سخنانش حاصل بی‌برنامگی و هدفمند نبودن فعالیت‌هایش است.

 

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شعارهایی که دکتر پزشکیان در مناظرات انتخاباتی و سخنرانی‌های خود می‌دهد هیچ کدام مبنای علمی دقیق و تعریف شده‌ای ندارند لذا به نظر می‌رسد بر اساس این شعارها کارشناسان نمی‌توانند یک چشم‌انداز واضح برای ایران در نظر بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در صحبت‌های ایشان کلمات، عبارات و جملاتی پرتکرار شنیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: «نمی‌توان»، «نمی‌شود» و «کارشناسان باید نظر بدهند» بنابراین با اندکی تأمل می‌توان دریافت که نمی‌توان یک فرد را بر اساس این شعارها به عنوان ریاست جمهوری یک کشور برگزید هرچند مردم در انتخاب خود آزاد هستند. 

وی گفت: پزشکیان عملکرد دولت سیزدهم را زیر سئوال می‌برد بر اساس آنچه کارشناسان و وزیر راه مسکن و شهرسازی بیان کرده‌اند در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در حال ساخت در ایران وجود دارد و بر اساس برنامه هفتم توسعه چند ۱۰۰ هزار هکتار زمین به متقاضیان واگذار می‌شود. 

شفیعی ادامه داد: همچنین در این برنامه ساخت واحدهای مسکونی از ۶ میلیون واحد گذر خواهد کرد در حالی‌که ایشان با بی‌انصافی و با سخنانی نسنجیده و کارشناسی‌نشده زحمات شهید رئیسی را زیر سئوال می‌برد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد می‌توان در گفتار دکتر پزشکیان تناقض را دید؛ دکتر پزشکیان، رئیس ستاد ایشان و اطرافیانشان بارها در مورد قیمت کنونی بنزین ابراز نارضایتی کرده‌، نگاه ایشان و تیمشان نسبت به قیمت بنزین حول ۲۰ هزار تومان است اما ایشان در مناظره علی‌رغم وجود فایل صوتی، سخنان خود را تکذیب کرد.

شفیعی تصریح کرد: تناقضات دکتر پزشکیان در سخنانش حاصل بی‌برنامگی و هدفمند نبودن فعالیت‌هایش است چرا که اگر انسان در برنامه‌ریزی‌های خود به یک هدف مشخص رسیده باشد در سخنان خود دچار تناقض‌گویی نمی‌شود. 

وی افزود: تناقض‌گویی دو دلیل دارد، دلیل اول آن نفاق است؛ گاهی انسان منافق می‌خواهد با دورویی مردم را فریب دهد و چون سخن او مبنایی ندارد هر از چند گاهی بر اساس مکان و شرایطی که در آن قرار گرفته است سخنان خود را تغییر می‌دهد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: تغییر بیان و روش در یک موضوع در شرایط و جمع‌های مختلف همچون دانشجویان، بازاریان و مردم عادی با هدف فریب مردم صورت می‌گیرد و این نشان‌دهنده نفاق یک فرد است.

وی افزود: دلیل دوم تناقض‌گویی ناآگاهی است کسی که از موضوعی اطلاعی دقیق و درست ندارد و می‌خواهد تنها با زیاده‌گویی و سخنان کارشناسی‌نشده جلب آرا کند بی‌گمان دچار تناقض‌گویی خواهد شد.

شفیعی گفت: متاسفأنه پزشکیان برنامه و هدف معینی ندارد، او برنامه خود را بر اراده دشمن متمرکز کرده است بدترین شیوه حکمرانی آن است که انسان برنامه خود را بر نگاه دشمن پیوند بدهد کسی که چنین کاری کند به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد.

وی اذعان داشت: هرگاه دشمن متوجه شود که دولتی می‌خواهد با نگاه و موضع او پیشرفت کند، سعی می‌کند مواضع خصمانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت آن کشور اتخاذ کند، دشمن هیچ‌گاه خواستار موفقیت ما نبوده و نیست بنابراین تمام تلاش خود را می‌کند تا ما نتوانیم به اهداف خود برسیم.

شفیعی بیان کرد: دکتر پزشکیان در صحبت‌های خود بر توانمندی‌های ذاتی کشور و بر اقتصاد مقاومتی تأکید ندارد در حالی‌که استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد، استعدادهایی هم‌چون ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی و طبیعی اما متأسفانه دکتر پزشکیان بر روی هیچ یک از این موارد تأکید ندارد. 

وی ادامه داد: مواردی که دکتر پزشکیان بر آنها تاکید دارد عبارتند از؛ پیوستن به اِف‌اِی‌تی‌اِف، احیای برجام و رابطه با آمریکا؛ با دنبال کردن این موارد به هیچ دستاوردی نخواهیم رسید.

شفیعی خاطرنشان کرد: در توافق نافرجام برجام، دولت آقای روحانی امتیازات بسیاری به آمریکا و طرف‌های غربی داد اما آمریکا از توافقی که خود امضا کرده بود خارج شده و به تعهدات خود پشت پا زد و به قول مقام معظم رهبری آمریکا در این توافقنامه به ریش ما خندید. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان آینده خوبی را در پس شعارهای دکتر پزشکیان دید، گفت: ان‌شاءالله مردم با انتخابی دقیق، درست و حساب‌شده به شخصی که بتواند ایران را بر مبنای استعداد و توانمندی‌های داخلی بسازد رأی دهند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از