حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
شهادت بالاترین مقام برای انسان است
یادداشت؛

شهادت بالاترین مقام برای انسان است

شهدا با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و از خودگذشتگی توانستند به مقام قرب‌الهی دست پیدا کنند که بالاترین مقام برای هر انسانی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ تمام افرادی که به بشریت به گونه‌ای خدمت کرده‌اند از طریق علم، اقتصاد، کشاورزی، ارشاد، کشف و اختراع یا از راه‌های دیگر همه و همه بر جوامع انسانی و بر افراد حقی دارند اما هیچ‌کس به اندازه شهید دارای حق نیست؛ شهید از همه بیشتر بر همگان حق دارد.

این شهید است که با فداکاری و از خودگذشتگی و با ایثار وجود خویش، فضایل، مکارم و آزادی را در اجتماع احیا می‌کند و به آن‌ها رونق می‌بخشد، وسیله جهاد و شهادت در راه حق، فتنه و آشوب را برطرف می‌کند و زمینه برای رشد انسان‌ها برای رسیدن به کمال مطلوب فراهم کرده است.

وظیفه ما این است که با دوستان شهدا دوست و با دشمنان شهدا دشمن باشیم، مطیع مقام معظم رهبری باشیم؛ امروز جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت علمی و فناوری در سطح منطقه شده و ملت ایران آموخته است که مقاومت در مقابل فشارها نزول برکات الهی را به دنبال خواهد داشت پس با ادامه‌دادن راه شهدای گران‌قدر راه سرافرازی کشور را هموار کنیم.

فایده انجام این نوع وظایف عمدتاً به خود مردم باز می‌گردد و در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم نه آنکه شهدا نیازمند مراسم بزرگداشت ما باشند اجر و مقامی که شهدا نزد پروردگارشان دارند با بزرگداشت یا غفلت مردم از آن‌ها کم و زیاد نمی‌شود.

حضور معنوی شهدا و یا مزین شدن شهرمان با تصاویر و وصایای شهدا تأثیری بر رشد اخلاق جامعه دارد، شهدا با جان‌فشانی از خود برای خاک و ناموس غیرت نشان دادند و در تاریخ اسلام و جهان ماندگار شدند.

پرنیا اصحابی خبرنگارپایگاه خبری دالاهونشینان

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از