حالت تاریک
مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه:

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا باعث ماندگاری اسلام می‌شود

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا باعث ماندگاری اسلام می‌شود

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به نحو شایسته باعث ماندگاری اسلام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد سلمان محمدی امروز چهارشنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز با عنوان «لاله‌های روشن» که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یادگار ارزشمندی از حضرت امام راحل و نماد آگاهی همراه با معنویت است.

 

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج پدیده استثنایی است که برای جهان الگو شده که برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

 

وی گفت: ما شاهد آن هستیم که تفکر بسیجی باعث شده تا امروز جوانان غزه در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل و آمریکا بایستند.

 

محمدی تصریح کرد: از ویژگی‌های اصلی بسیج روحیه شهادت‌طلبی و مجاهدت است که در رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس به خوبی دیده می‌شد.

 

وی گفت: این رشادت جوانان بسیجی بود که توانست جنگ را به نفع جمهوری اسلامی پایان دهد و اکنون از خداوند منان خواستاریم تا بتوانیم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بسیجیان راه شهدا را ادامه دهیم.

 

محمدی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ با عظمتی است، تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که متولی تربیت نسل جوان و نوجوان هستیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را به این نسل منتقل کنیم.

 

وی ادامه داد: بزرگان ما خود به عینه شاهد رشادت‌های رزمندگان، اخلاص، ایثار و ساده زیستی شهدا بوده‌اند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بزرگترهاست که فرهنگ به جامانده از بسیجیان دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنند آنها خود شاهد بودند که چگونه نوجوانان بسیجی همچون حسین فهمیده نارنجک به خود می‌بستند برای نابودی دشمن به زیر تانک‌های دشمن می‌رفتند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند به شهادت عظمت بخشیده است، افزود: سال ۶۱ هجری حادثه کربلا اتفاق افتاد و امام حسین(ع) و یاران باوفایش به شهادت رسیدند و به برکت خون شهیدان کربلا اسلام واقعی دیده شد و تاکنون نیز زنده و پابرجا باقی مانده است.

 

محمدی ادامه داد: امروزه تکلیفی که بر دوش ما نهاده شده این است که راهی را که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها پس از حادثه عظیم عاشورا پیمودند ما نیز درس بگیریم و بپیماییم.

 

مدیر کل آموزش پرورش استان کرمانشاه افزود: اگر صبر، استقامت و رشادت‌های حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب علیها السلام در آن دوران و نیز ایستادگی و صبوری خانواده‌های شهدای ما در دوران کنونی وجود نداشت امروزه از کربلا جز نامی و از دوران دفاع مقدس جز خاطره‌ای کوتاه باقی نمی‌ماند.

 

وی گفت: بصیرت و تبیین این دو معصوم والا مقام بود که باعث شد خون شهدای کربلا برای همیشه تاریخ اسلام را بیمه کند به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

محمدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به نحو شایسته باعث ماندگاری اسلام خواهد شد، اذعان داشت: این وظیفه‌ای است که بر دوش تمام مردم به صورت عام و آموزش و پرورش به صورت خاص است.

 

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تمام ارتش‌های مستکبر دنیا برای از بین بردن آن به پشتیبانی از صدام جنایتکار پرداختند. و با وجود مشکلاتی که جمهوری اسلامی به عنوان یک دولت تازه شکل گرفته با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد دولت‌های زورگو یک جنگ نابرابر را بر آن تحمیل کردند اما این تهاجم با مقاومت یک نیروی مردمی که به فرمان امام شکل گرفته بود مواجه شد و تا پایان جنگ نیز این ایستادگی با قدرت ادامه یافت.‌

 

این مسئول تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری فرمودند این شهدا رزمندگان و بسیجیان بودند که با قدرت ایمان به خدا، اخلاص، تقوا همدلی و اطاعت از فرامین امام خمینی در مقابل دشمن ایستادند و جنگ را به نفع جمهوری اسلامی ایران به پایان رساندند.

 

وی افزود: امروزه از فرهنگیان عزیز انتظار می‌رود که روحیه و تفکر بسیجی ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان منتقل کنند و نوجوانان ما باید مفاهیمی همچون ایثار، ایمان به خدا، تقوا، اخلاص، ساده‌زیستی، شجاعت و روحیه مقابله با استکبار را بیاموزند.

 

محمدی گفت: امروزه تنها راه برون رفت از مشکلات و رساندن جامعه اسلامی به اوج قله افتخار تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نوجوان است.

 

 وی در پایان یادآوری کرد: در استان کرمانشاه قریب به ۹۰۰ شهید دانش آموز و ۱۸۰ شهید فرهنگی تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از