حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
شهدا الهام‌بخش نسل جوان هستند
معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان اسلام‌آبادغرب:

شهدا الهام‌بخش نسل جوان هستند

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: شهدا الهام‌بخش نسل جوان هستند و آن‌ها را به سمت ارزش‌های والای انسانی هدایت می‌کنند.

مجتبی سنگین‌وزن در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا برای نسل جوان مزایای متعددی دارد و این رویدادها فرصتی برای نسل جوان فراهم می‌کنند تا با تاریخ و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و از رشادت‌های گذشتگان خود الهام بگیرند.

 

وی شهدا را الگوهای ایثار و فداکاری دانست و گفت: این شهدا الهام‌بخش نسل جوان هستند و آن‌ها را به سمت ارزش‌های والای انسانی هدایت می‌کنند.

 

فرزند شهید دفاع مقدس با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تحت تأثیر قرار دادن نسل کودک و نوجوان، تصریح کرد: ما باید این نسل را با دفاع مقدس به عنوان گنجینه انقلاب اسلامی آشنا کنیم و در زمینه آشنایی نسل کودک و نوجوان با شهدا نیازمند کتاب‌های متناسب با علاقه این نسل هستیم.

 

سنگین‌وزن اذعان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد، تقویت انسجام و وحدت میان مردم و مسئولان و دستگاهای اجرایی از مهم‌ترین مزیت‌های کنگره شهدا است.

 

وی بیان داشت: برای اینکه آثار کنگره در استان‌ ماندگار شود، باید آثار شنیداری، دیداری، مکتوب، تصویری، عکس، فیلم و دست‌نوشته شهدا گردآوری و در یادواره‌ها ارائه شود و یادواره‌ها در مکان ‌های مختلف از جمله مراکز آموزشی، محلات و روستاها برگزار شود.

 

 سنگین‌وزن گفت: ماندگار کردن آثار کنگره شهدای استان کرمانشاه از جمله تهیه و انتشار کتاب‌ها، مقالات، مستندها و فیلم‌های مرتبط با شهدا و رشادت‌های آن‌ها می‌تواند به حفظ و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده کمک کند همچنین بهره‌گیری از رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها برای انتشار محتوای مرتبط با شهدا و کنگره می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی کمک کند.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و‌ امور ایثارگران شهرستان اسلام‌آبادغرب در پایان عنوان کرد: از این فرصت استفاده کنیم و نسل جدید جوان و نوجوانان را در مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها با شهدا آشنا کنیم همچنین استفاده از رسانه‌های محلی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهداف و برنامه‌های کنگره و برگزاری یادواره‌ها در این راستا کارگشا است تا نسل جدید در کنار کسب علم با اخلاق و رفتار شهدا آشنا شوند.

 

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از