پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-22 00:04 - شماره خبر : 9815 0
معراجی‌های کرمانشاه؛

شهید «جهانبخش رسولی» را بیشتر بشناسیم

شهید «جهانبخش رسولی» در سال ۱۳۳۵ در شهرستان هرسین در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید سردار جهانبخش رسولی در سال ۱۳۳۵ در شهرستان هرسین در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. 

دوران تحصیلات دبیرستانی وی با ندای حق‌طلبی مردم مسلمان ایران علیه نظام ستم شاهی پهلوی مصادف شد که شهید رسولی نیز با این موج طاغوت‌شکن برای تحقق جامعه اسلامی در صف جوانان انقلابی قرار گرفت و هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نکرد. 

وی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته طبیعی وارد آموزش و پرورش شد و در سنگر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم انجام وظیفه می‌کرد. 

هم‌زمان با شروع جنگ تحمیلی در حالی که در کسوت معلمی درس زندگی به کودکان می‌داد در تنش غوغایی به پا شد و عشق به حضور در سنگر جبهه و جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل او را به خود می‌خواند. 

در همین راستا او به ندای رهبر و مراد خویش حضرت امام (ره) لبیک گفت و کلاس درس و مدرسه را رها کرد و در دانشگاه جنگ حق علیه ظلمت نام‌نویسی و در لباس بسیجی وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد. 

سردار رسولی در طول ۸ سال دفاع مقدس به عنوان فرمانده گردان خاطرات فراوانی را از دلاورمردی‌های خود و هم‌رزمانش برجای گذاشت وی در عملیات‌های زیادی شرکت فعال داشت تا اینکه در عملیات کربلای ۵ از ناحیه هردو پا مجروح و پای چپ خود را در راه خدا ایثار کرد و باز هم به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا نرسید. 

سردار رسول در تهران، در دانشگاه دافوس و فرماندهی و ستاد به ترتیب در مسئولیت‌‌های فرمانده عملیات تیپ مسلم، جانشین تیپ مسلم، رئیس ستاد تیپ نبی اکرم (ص)، فرمانده عملیات لشکر چهارم بعثت، جانشین تیپ ۲ نبی اکرم (ص) و فرمانده تیپ نبی اکرم (ص) به خدمت‌گزاری به اسلام و انقلاب اشتغال داشت تا سرانجام طی مأموریتی در تاریخ ۱۲/۱۰/۷۹ در اثر صانحه اتومبیل به ملکوت اعلی پیوست؛ یادش گرامی و راهش پررهرو باد. 

از خصوصیات بارز ایشان اخلاق نیکو و از خود گذشتگی و اهل نماز شب بود.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4ypJj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار