حالت تاریک
معراجی‌ها؛

شهید «شمس‌الله صدیقی» را بیشتر بشناسیم

شهید «شمس‌الله صدیقی» را بیشتر بشناسیم

شهید شمس‌الله صدیقی در آبان‌ماه سال ۱۳۳۹ در سرپل‌ذهاب به دنیا آمد و در ۲۷ آذر سال ۱۳۶۳ در منطقه بزمیرآباد به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در روزهای پر از خفقان رژیم پهلوی در آبان ماه سال ۱۳۳۹ ه ش طلوع غنچه‌ای در خانواده‌ای مذهبی نورانیت تازه‌ای به خانه فقیرانه شهسوار صدیقی بخشید و در آن لحظه کسی فکر نمی‌کرد فرزند تازه متولد شده درسال ۱۳۶۳ همانند اسمش خورشیدی تابناک در مسیر انقلاب خواهد شد. 

شمس الله صدیقی در همان دوران نوجونی و جوانی به‌خاطرحسن اخلاق و احترام به پدر و مادر خود زبان‌زد اطرافیان بود. 

وی اهتمام بسیاری به اجرای احکام اسلامی داشت و خود را مقید به دستورات اسلام می‌دانست بطوری‌که در همان اوایل جوانی به انجام سنت حسنه رسول خدا (ص) پرداخت و در سن ۱۹ سالگی ازدواج کرد ازدواجی که حاصل آن سه فرزند بود. 

شهید شمس‌الله صدیقی با شروع جنگ تحمیلی و آواره شدن مردم شهرستان‌های سرپلذهاب و قصرشیرین خانواده خود را به اسلام‌آبادغرب منتقل و ساکن شدند ولی ایشان حفاظت از تمام خانواده‌های ایرانی و حراست از کیان نظام وانقلاب ومرزهای کشور را وظیفه‌ی خود می‌دانست وبا عشقی که به امام راحل داشت و با حس ولایتمداری که دردل او موج می‌زد سبب شد باتمام احترامی که برای خانواده‌اش قائل بود راهی جبهه‌های جنگ شود. 

وی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را لبیک گفته وبه عضویت سپاه پاسداران درآمد. شجاعت او درکنار آشنایی‌اش به مناطق عملیاتی غرب از او نیرویی ممتاز و بی‌بدیل درمیان همرزمانش ساخته بود که در جبهه‌های دشت ذهاب، دالاهو، پاوه و… درمبارزه با گروهکهای ضدانقلاب بسیارموفق عمل می‌کرد. 

خوش اخلاقی و گذشت از صفات بارز او بود که سبب تعریف و تمجید همرزمانش می‌شد. 

غروب پاییزی یکی از روزهای سرد ۲۷ آذرسال ۱۳۶۳ شاهد برآورده شدن بزرگترین آروزی شمس الله صدیقی بود. دشت ذهاب یکی دیگر از فرزندان ایران اسلامی را درآغوش گرفت وشهید صدیقی ستاره‌ای درخشان درآسمان بی‌انتهای شهادت شد واینگونه بود که این شهیدبزرگوار دعوت حق رالبیک گفت وبه خیل یاران باوفای اباعبدالله الحسین (ع) پیوست. 

بعداز شهادت این سردار رشید اسلام فرزند چهارم او نیز به دنیا آمد و هرگز چشمانش به دیدن پدر بینا نشد، او همیشه فرزندان خود را به رعایت مکارم اخلاق و پیروی از ولایت فقیه و ادامه راه شهدا توصیه و تشویق می‌کرد. 

آرامگاه بهشتی این شهید گران‌قدر در محل زادگاهش درجوار حرم نورانی احمد ابن اسحاق(ره) یادگاری برای فرزندان همیشه چشم به راهش و چراغی برای مسیر زندگیشان است. 

 

شهید «شمس‌الله صدیقی» را بیشتر بشناسیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از