حالت تاریک
شهید جمهور که تداعی‌گر رجایی و بهشتی بود؛

شهید رئیسی؛ چهره‌ای با محبوبیت جهانی

شهید رئیسی؛ چهره‌ای با محبوبیت جهانی

شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور پر تلاش و چهره‌ای محبوب، شخصیتی فراملی بود که رجایی‌وار زندگی کرد و بهشتی‌گونه به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با رأی مستقیم مردم به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۸ خردادماه سال یک هزار و ۴۰۰ انتخاب شد و طی دوران سه سال مدیریت خود توانست اقدامات مهم و تأثیرگذاری را از خود برجای بگذارد که بر اثر سانحه سقوط بالگرد در ورزقان به همراه جمعی از همراهان به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از ایشان به عنوان فردی پر تلاش، کارآمد، جهادی، اهل کار، تلاش و خستگی‌ناپذیر یاد کردند که نشانگر مجاهدت ایشان در راستای خدمت‌رسانی به مردم است تا جایی که طی این دوران، ایشان به همه شهرها و روستاهای مختلف کشور در نقاط دور و نزدیک سفر کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را در بین مردم محبوب کرد ارتباط پیوسته ایشان با اقشار مختلف مردم بود در واقع ایشان در تمام نقاط کشور به دنبال رفع مشکلات بود به صورتی که در یکی از سفرهای استانی خود مطرح کرد اگر مشکلات با سفر من حل می‌شود، حاضر هستم بارها به این استان سفر کنم تا گره از مشکلات مردم باز شود.

تشییع با شکوه پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان وزیر فقید وزارت امور خارجه کشورمان نشان از عشق و علاقه مردم به این شخصیت‌های مردمی، متعهد، انقلابی و پر تلاش دارد که برای آسایش و رفاه مردم و افزایش اقتدار ملی لحظه‌ای از پای ننشستند و تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند.

تصاویر متعددی از شهید آیت‌الله رئیسی و سفرهای ایشان به اقصی نقاط کشور برای پیگیری امور کشور و مردم به یادگار مانده که یادآوری هر لحظه مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف غم و اندوه از دست دادن چنین شخصیت‌های مهم و با ارزشی را برای کشور دوچندان می‌کند.

شهید رئیسی نمونه بارز رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی از زمان مبارزه با حکومت ستم‌شاهی پهلوی و پس از آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف حضور داشت و هر کجا نظام اسلامی به آن نیاز داشت در میدان حاضر بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: شهید رئیسی همواره بر گره‌گشایی از مشکلات مردم تأکید داشت و برای رفع آنها گام برداشت همچنین روحیه یأس و ناامیدی در این شخصیت برجسته و تأثیرگذار وجود نداشت بلکه همواره با امید به آینده نگاه می‌کردند.

عبدی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله رئیسی اخلاق‌مداری ایشان بود و برای رسیدن به اهداف خود هیچ‌گاه حاضر نبود از روش‌های غیراخلاقی استفاده کند تا بتواند به هدف خود دست یابد و علاوه بر آن همیشه با سعه‌صدر با منتقدین خود رفتار می‌کرد و پاسخ مناسب آنها را می‌داد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به فرموده مقام معظم رهبری شخصیت‌های مهم و با ارزش خود یعنی شهید آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را از دست داد که برای اقتدار کشورمان و جبهه مقاومت مجاهدت‌های بسیار کرد و این عزیزان حقيقتاً یاران شهید حاج قاسم سلیمانی بودند که شهادت آرزوی قلبی آنها بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای خود به مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تبیین سیاست‌های انقلاب اسلامی و با تکیه بر ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) از اسلام، ساحت مقدس قرآن کریم و جبهه مقاومت دفاع کرد و تصاویر شهید رئیسی با عکس حاج قاسم سلیمانی و قرآن کریم در اذهان عمومی ماندگار شد.

عبدی عنوان کرد: مردم از صمیم قلب رئیس‌جمهور فقید شهید آیت‌الله رئیسی را دوست داشتند و این مهم در هنگام تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت برای همگان مشخص شد و صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کرد.

شهید رئیسی فرهنگ و هنر را نیاز کشور می‌دانست

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی در کنار سایر موضوعات مهم و اساسی کشور همواره تأکید ویژه‌ای بر روی عرصه فرهنگ و هنر داشتند و آن را نیاز مهم کشور تلقی می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه بر اقتدار در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای را برای فرهنگ و هنر قائل هستند و شهید رئیسی نیز در همین مسیر گام برداشت.

جلالی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در زمان مسئولیت‌های خود در قوه قضائیه و ریاست‌جمهوری همواره دیدارهایی را با اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل می‌داد و صحبت‌ها، درد و دل‌های آنها را گوش می‌داد و در صورت ممکن مشکلات و نیازهای آنها را برطرف می‌کرد.

وی ادامه داد: قطعا یکی از وظایف اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به تصویر کشیدن خدمات، روحیه خستگی‌ناپذیر و مجاهدت‌های شهید آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت است که در فاصله کوتاهی از زمان شهادت این بزرگواران تاکنون آثار متعدد و فاخری خلق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: شهید آیت‌الله رئیسی یاد و خاطره شهیدان رجایی و آیت‌الله بهشتی را برای مردم زنده کرد و نسل جوان با وجود اینکه شاید شناخت درستی از شهدای انقلاب ندارد اما الگوی مناسبی را اکنون در مقابل خود می‌بیند در واقع شهید رئیسی برای مردم تمام تلاش خود را به‌کار بست.

جلالی بیان کرد: قطعاً یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد بیان مطالب و مستندسازی از اقدامات و تلاش‌های شهید آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان است زیرا این عزیزان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی بودند که در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی و جبهه مقاومت اقدامات زیادی را به سرانجام رساندند و نباید اجازه داد یاد و خاطره این شهیدان فراموش شود.

آیت‌الله رئیسی مدیریت کشور را متحول کرد

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی توانست در دوران مدیریت سه ساله خود اقدامات مهمی را به سرانجام برساند که شاید بیشتر افراد آن را قابل اجرا نمی‌دانستند.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: امروز در حوزه مسکن و آبرسانی شهری و روستایی اقدامات مهمی شکل گرفته است که با توجه به تنش آبی در برخی شهرها فرآیند انتقال آب و تصفیه آن برای مصرف مردم منجر به ایجاد گره‌گشایی از مشکلات مردم شد.

صحرایی عنوان کرد: سیاست خارجی در زمان مدیریت دولت سیزدهم و وزارت امیرعبداللهیان منجر به ایجاد اقتدار برای کشورمان شد و شرایط کنونی با سال ۹۵ قابل مقایسه نیست زیرا بسیاری از کشورها امروز صلابت تصمیمات مسئولان ایران را به وضوح مشاهده می‌کنند و عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران متحول شده است.

وی ادامه داد: امروز دامنه ارتباطات کشورمان با سایر کشورهای جهان بیشتر شده و ایران توانست بدون پذیرش شرایط خاص از لیست سیاه، پیمان اف‌ای‌تی‌اف خارج شود و روابط خود را با جهان ارتقا دهد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روحیه مردم‌داری و مردم‌باوری ایشان بود که حضور مردم را در عرصه‌های مختلف مدیریت کشور راه‌گشا می‌دانست و همواره استفاده از این ظرفيت‌های مردمی را به مسئولان و استانداران توصیه می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بر اساس تربیت دینی ملت ایران، درخت تنومند انقلاب با شهادت آبیاری می‌شود و اکنون اگرچه رئیس‌جمهور خود را از دست دادیم اما برای ادامه راه ایشان و هیأت همراه مصمم‌تر شده‌ایم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از