حالت تاریک
برکات شهادت شهید جمهور؛

ملت متحد و دشمنان ناامید شدند

ملت متحد و دشمنان ناامید شدند

آیت‌الله رئیسی همان‌گونه که در دوران حیات خود برکات فراوانی برای مملکت داشتند اکنون در دوران شهادت خود نیز منشأ خیرات شده‌اند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس‌جمهور ایران که سه سال پیش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال یک‌‌هزار و ۴۰۰ با رأی مردم برای اداره کشور انتخاب شد که در حین مأموریت روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت یک‌هزار و ۴۰۳ به همراه جمعی از مسئولان هنگام برگشت از سد خداآفرین به سمت پالایشگاه نفت تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

شهید سید ابراهیم رئیسی در طول خدمت خود در حوزه ریاست جمهوری امیدها را زنده و شب و روز تلاش و مجاهدت کرد، آیت‌الله رئیسی برای همه اقشار مردم قابل احترام و محبوب بود، به تمام نقاط کشور از تهران تا شهرها و روستاهای کوچک توجه می‌کرد، دلسوز همه مردم به ویژه محرومان بود اما بنا بر مشیت الهی آخرین سفر ایشان بی‌بازگشت بود.

تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حوادث منجر به استحکام درونی و وحدت بیشتر مردم و تقویت ایدئولوژی انقلاب شده و نشان از حقانیت این راه دارد.

حضور گسترده مردم در مراسم شهید رئیسی باعث ناامیدی دشمنان شد

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی فردی مخلص، مجاهد، انقلابی، ارزشی، ولایی و یک مجاهد نصوح بود، او هیچ‌گاه از خدمت خسته نمی‌شد و هیچ چیزی را برتر از خدمت به مردم نمی‌دانست لقب سیدالشهدای خدمت انصافاً برازنده ایشان است. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: نگاه حضرت آیت‌الله رئیسی اخروی بود و به ذخایر دنیوی دلبستگی نداشت ایشان هیچ‌گاه به رقیبان خود تهمت و طعنه نمی‌زد و تنها خود را با کار سازنده مشغول می‌کرد.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی با هر آنچه که باعث جداییش از مردم می‌شد فاصله می‌گرفت، او خدمتگزاری به مردم را در اولویت کارهای خود قرار داده بود. 

احمدی ادامه داد: عده‌ای به بهانه‌های مختلف همچون مدرک تحصیلی و کارهای اقتصادی، ایشان را مورد انتقاد قرار داده و به او طعنه می‌زدند. 

وی افزود: آیت‌الله رئیسی کارهای خود را با برنامه انجام می‌داد لذا می‌بینیم که بسیاری از کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در دوره ریاست جمهوری ایشان کار خود را از سر گرفتند چرا که این مدیر محبوب نگاه خود را به ظرفیت‌های داخلی معطوف کرده بودند. 

احمدی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی معتقد بود در عین حال که باید با دنیا تعامل و دیپلماسی قوی داشت اما همزمان باید اقتصاد داخلی را به خودکفایی و شکوفایی برساند؛ رئیس جمهور فقید به برون‌نگری اقتصادی توجه داشت اما می‌دانست که اساس اقتصاد درون‌زایی آن است. 

وی اذعان داشت: دشمنان در تلاش خود برای جدایی شهید رئیسی از ملت ناکام مانده‌اند و نتوانستند مانع خدمتگزاری ایشان به مردم شوند، آنها با آلوده‌کردن ذهن ملت نسبت به دستاوردهای دولت آقای رئیسی می‌خواستند مردم را از خدمات دولت ناامید و آنها را از بدنه دولت جدا کنند.

احمدی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای مأیوس کردن ملت و جدا کردن آنها از دولت، مردم فریب توطئه‌های آنها را نخوردند و این را می‌توان در حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی و شهدای خدمت در شهرهای مختلف به عین درک کرد.

وی گفت: یکی از کارهای خوب صورت گرفته اعلام چهارشنبه به عنوان تعطیل رسمی بود که این روز به‌عنوان روز تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران بود تمام ادارات و سازمان‌ها تعطیل بودند و مردم می‌توانستند به استراحت بپردازند اما با این وجود جهانیان شاهد حضور گسترده مردم و تجدید بیعت آنها با امام راحل و آرمان‌های انقلاب بودند در واقع مردم با حضور با شکوه و با عظمت خود در یک روز تعطیل در مراسم تشییع پیکر شهدا، میزان ارادت و قدردانی خود نسبت به شهدای خدمت را نشان دادند.

وی در ادامه گفت: آیت‌الله رئیسی در دیدار خود با استانداران به آنها تأکید کردند که به هیچ عنوان حق انجام کارهای انتخاباتی را ندارند و هر خدمتی که انجام می‌دهند باید صرفاً برای خدمت به خلق باشد، ایشان به آنها گوشزد کردند که از انجام کارهای لحظه‌ای و زودگذر که باعث مثبت‌شدن نگاه مردم در زمانی کوتاه می‌شود خودداری کنند و به جای آن بر انجام کارهای زیربنایی حتی با وجود دیده نشدن، اهتمام ورزند. 

احمدی اذعان داشت: ایشان به کارهایی اعتقاد داشتند که به طور اصولی خیر و صلاح مردم انقلاب و نظام را در بر داشته باشد و آینده خوبی را برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار آن رقم بزند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: حضور گسترده و عبرت‌آموز آحاد مردم باعث تزریق دوباره روح امید در نظام، مسئولان، مردم و نیز باعث سرخوردگی و ناامیدی دشمنان شد.

وی گفت: درسی که هر شخص می‌تواند از شهید رئیسی بگیرد بی‌توجهی به سخنان سوء دشمنان و فضای مسموم مجازی است، هر فرد در هر مسئولیتی که است باید تمام توان خود را در خدمت به مردم انجام دهد.

احمدی گفت: با الگوبرداری از سیره آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت نباید بگذاریم سخنان دلسردکننده عده‌ای، ما را از خدمت به مردم باز دارد.

شهید رئیسی با شهادت خود آرمان‌گرایی در مسیر اهداف متعالی را به جای گذاشت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار داشت: مظلومیت رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی ما در این حادثه کاملاً مکشوف و معلوم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کرمانشاه افزود: اقدامات و خدمات رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت باید برای جامعه تبیین شود.

وی گفت: باید سعی شود تا هشتگ مثل ابراهیم در فضای مجازی ترند شود تا امید افراد خسران‌دیده سیاسی ناامید شود، البته مردم فهیم ایران گول فریبکاری‌های سیاسی را نمی‌خورند.

کرمی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تأثیرگذاری شهید حاج قاسم سلیمانی از شخص حاج قاسم سلیمانی بیشتر شد شهادت رئیس‌جمهور نیز برای نظام یک چشم‌روشنی بود. 

وی افزود: برخی افراد ناآگاه یا معاند تهمت‌هایی همچون دزدی را به مسئولان کشور می‌زدند اما وقتی اولین مسئول عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت در یکی از دور افتاده‌ترین و صعب‌العبورترین نقاط ایران به شهادت رسید، میزان دروغ بودن این افتراها مشخص شد.

کرمی ادامه داد: رکورد تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در قم و در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید شکسته شد، میلیون‌ها نفر از مردم مؤمن و قدرشناس ایران اسلامی بر پیکر رئیس‌جمهور شهیدشان نماز خواندند. 

وی تصریح کرد: ملت ایران تنها یک رئیس‌جمهور را از دست نداد بلکه تربیت‌یافته‌ای در مکتب و جریان ولایت فقیه را از دست داد.

کرمی با بیان اینکه خون شهدا نظام را آبیاری می‌کند، تصریح کرد: شهید رئیسی با شهادت خود شور، نشاط، آرمان‌گرایی و حرکت در مسیر آرمان‌ها را در جان ملت و جامعه ایران به جای گذاشت. 

وی افزود: شهید رئیسی رزق شهادت خود را در شب‌های قدر دریافت کرد ایشان با خدای خود عهد کرده بود که اگر دشمن می‌خواهد در جواب عملیات وعده صادق آسیبی به ملت ایران برساند آن آسیب متوجه شخص او شود. 

کرمی خاطرنشان کرد: خداوند روزی شهادت شهید جمهور را به او عطا کرد، پس از شهادت ایشان بصیرت مردم و مسئولان در تبیین جایگاه رئیس جمهور انقلابی و ناامید کردن دسیسه‌گران سیاسی بسیار مهم است ان‌شاءالله در این مسیر موفق و تأثیرگذار باشیم و مورد تایید دولت کریمه امام زمان (عج) قرار گیریم.

شهید رئیسی اهل غوغاسالاری و شعار نبود

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی از نمونه‌های واقعی مدیران انقلابی، جهادی و در تراز انقلاب اسلامی بود. 

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را از بُعد محتوایی تعریف و شخصیت‌هایی را که در این بُعد می‌گنجند و صاحب مدیریت انقلابی و جهادی هستند به جهانیان معرفی کنیم، بدون شک یکی از بهترین الگوها در این میان حضرت آیت‌الله رئیسی است.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی با تمام وجود به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری امامین انقلاب ایمان و اعتقاد راسخ داشتند، ایشان شخصیتی بدلی نبود که بخواهد برای به‌دست آوردن پست و مقام خود را همراه با آرمان‌ها و جریان انقلاب نشان دهد بلکه او خود را جزئی جدایی‌ناپذیر از پیکره انقلاب اسلامی می‌دانست. 

شفیعی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی بود که از دوران کودکی طعم فقر و سختی و مشکلات را چشیده بود و به همین خاطر با فقرا و مستمندان به طور واقعی ارتباط داشت و درد آنها را درک می‌کرد زیرا خود درد کشیده بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی یک انسان صادق بود و با مردم صریح و بی‌پرده سخن می‌گفت، سخن ایشان با کردارش مغایرت نداشت او با تمام وجود به آنچه که بیان می‌کرد اعتقاد داشت و تمام تلاشش را برای عملی کردن آنچه بر زبان می‌آورد به کار می‌بست.

شفیعی گفت: ایشان در خدمت به مردم زمان خاصی را برای خود تعریف نمی‌کرد و از زمانی که مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفت تمام زندگی خود را وقف خدمت کرد حتی در کنار خانواده تفریح و استراحت نداشت و معمولاً در روزهای تعطیل به استان‌های مختلف ایران سفر می‌کرد این سفرها برکات بسیار زیادی در پی داشت.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در خدمت‌رسانی و انجام وظایف خود توجهی به تشویق‌ها و انتقادهای مغرضانه نداشت، وی کارهای خود را بر اساس سخنان تشویقی و تخریبی انجام نمی‌داد و آنچه را که نسبت به آن احساس وظیفه و رسالت می‌کرد با تمام توان انجام می‌داد.‌

شفیعی گفت: قرآن در جایی می‌فرماید پیامبر(ص) در انجام وظایفی که بر عهده او نهاده شده بود از سرزنش هیچ سرزنش‌کننده‌ای نمی‌هراسید و این یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی بود. 

وی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی اهل غوغاسالاری و شعارهای دهان پرکن نبود، ایشان جواب مخالفان و تخریب‌گران خود را نمی‌داد زیرا می‌دانست که فرصت خدمت به مردم محدود است و نمی‌توان این فرصت محدود و زودگذر را صرف جواب دادن به مخالفان و معاندان کرد.

شفیعی با بیان اینکه ایشان با تمام وجود  به مردم خدمت می‌کرد، گفت: شهید رئیسی آنقدر عاشق کار و خدمت به مردم بود که حتی جان خود را در یک سفر کاری و یک خدمت ارزنده از دست داد. 

وی در ادامه گفت: آقای امیرعبداللهیان نیز گل سرسبد وزرای امور خارجه در طول حیات انقلاب اسلامی بود، آیت‌الله آل‌هاشم نیز یکی از محبوب‌ترین نمایندگان ولی فقیه در کشور بود که یک زندگی کاملاً مردمی داشت، همچنین استاندار آذربایجان شرقی یکی از جوان‌ترین و پرکارترین استانداران کشور بود امید است بتوانیم راه این شهدای عزیز را ادامه دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ شهید آیت‌الله رئیسی یک الگوی موفق برای مدیریت کارآمد بود، دلسوزانه برای مردم کار می‌کرد و برنامه‌های متعدد و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور داشت لذا در انتخابات آینده، مردم به کسی رأی خواهند داد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد و تابع محض رهبر و خدمتگزار مخلص برای مردم باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از