حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در سپاه دالاهو مطرح کرد:

ضرورت الگوسازی از طریق کنگره ملی شهدا

ضرورت الگوسازی از طریق کنگره ملی شهدا

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو گفت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصت مناسبی برای الگوسازی شهدا برای نسل جوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد چگنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: در همه ادیان الهی و مکاتب بشری به ویژه دین اسلام، مفهوم شهادت جایگاهی ارزشمند دارد و آگاهی از این اندیشه‌ها و انتظارات معنوی می‌تواند فرهنگ اصیل و ناب اسلامی را در جامعه گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو عنوان کرد: در هر جامعه‌ای ارزش‌هایی ریشه دارند که بنیاد آن جامعه را می‌سازند و در جامعه ما نیز ایثار و شهادت و الگوگیری از شهدا از جمله ارزش‌ها است که ریشه درصدر دین مبین اسلام دارد.

چگنی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این زمینه می‌فرماینـد: یاد شهدای فداکار را زنده نگه دارید و از معلولان عزیز و آسیب‌دیـدگان و آوارگـان مقـاوم در راه استقرار حکومت الله تفقد و قدرشناسی کنید و از بازماندگان شهدا دلجویـی و بـه آنها دلـداری دهید.

وی بیان کرد: شهدا از جـان‌گذشـتگان در راه دیـن، مـیهن، آزادگی و آزادمردی هستند و رسالت خود را به خوبی به اتمام رساندند، آنچـه ایـن قشـر از جامعـه انجام دادند برای زمان و مکان خاصی نیست، یک جامعه پویا و زنده همیشه باید آماده دفـاع بـرای بقای حیات خود باشد از این رو همیشه وجود چنین نیروهایی نیاز اصلی جامعـه اسـت.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دالاهو تصریح کرد: کنگره می‌تواند با اهداف مشخصی در سطح ملی، بین‌المللی برگزار شود و می‌تواند اهدافی مانند حل موضوع یا مسئله، بیان موضوع، تبادل‌ نظرات و بیان پیشنهادها را دنبال کند.

وی اذعان کرد: به منظور حفظ دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی و دفاع و صیانت از مرزهای اعتقادی و دستاوردهای انقلاب اسلامی با نهادینه شدن مراسم بزرگداشت کنگره ملی شهدا همیشه یاد و نام کسانی که برای دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی تلاش کردند، ماندگار می‌شود.

چگنی در پایان گفت: با توجه به اینکه برگزاری کنگره ملی شهدا را در پیش رو داریم کمیته روابط عمومی و تبلیغات برنامه‌هایی از جمله برگزاری نشست‌های خبری، تهیه ویژه‌برنامه‌ها در جراید کشوری و محلی و تهیه تیزرهای تبلیغی و هماهنگی با صدا و سیما و جراید کشوری و محلی به منظور انعکاس اخبار کنگره را انجام خواهد داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از