حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
ضرورت بازنشر‌ سیره شهدا برای نسل جوان
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان قصرشیرین مطرح کرد:

ضرورت بازنشر‌ سیره شهدا برای نسل جوان

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان قصرشیرین گفت: یادآوری رشادت‌های شهدا وظیفه‌‌ای همگانی است و باید سیره شهدا در جامعه و به‌‍ ویژه برای نسل جوان و آحاد مردم بازنشر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیل چراغی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به ضرورت تربیت نسل جوان از جنس انسان‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند و با همان باورها، دستاورد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا هستند، باید مردمی‌سازی همه برنامه‌های مرتبط با کنگره شهدا در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: دستاورد اصلی برگزاری کنگره شهدا، پرورش نسلی است که ذیل این برنامه‌ها تربیت می‌شوند، از این رو طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بر باور مردم و فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار باشد.

چراغی خاطرنشان کرد: دشمن از فضای مجازی برای تخریب فرهنگ غنی اسلامی استفاده می‌کند، دشمن در فضای مجازی حکمرانی و با تمام ابزار تلاش می‌کند تا استقلال، آزادی و ایمان را از جامعه بگیرد و فرزندان ما را اسیر کند.

وی با بیان اینکه به منظور خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان باید ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود، عنوان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ نوع تجهیزاتی وجود نداشت و امام راحل با کمک امت و همدلی مردم توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند اکنون نیز ما باید به درستی به مردم خدمت کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

چراغی بیان کرد: همه در قبال شهدا وظایفی داریم و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نیز بخشی از این وظایف است لذا کار برای شهدا اجر و پاداش اخروی را به همراه خواهد داشت و هر کسی می‌تواند برای برگزاری کنگره مثمرثمر باشد باید پای کار بیاید و قطعاً خداوند متعال و شهدا اجر آن‌ها را خواهند داد.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های حفظ جوانان و نوجوانان آشنایی آن‌ها با فرهنگ شهید و شهادت است و برگزاری کنگره یک حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با کفر و استکبار است و نباید این مهم دست کم گرفته شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از