حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

ضرورت تأمل مسیحیان در مکتب حضرت عیسی

ضرورت تأمل مسیحیان در مکتب حضرت عیسی

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر لزوم توجه مسیحیان به سیره و سنت حضرت عیسی(ع) تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ائمه جمعه در استان کرمانشاه این هفته نیز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به تحلیل وقایع روز پرداختند و عموما ضرورت توجه مسیحیان به سیره و سنت حضرت عیسی (ع) را یادآور شدند.



مسیحیان در سیره حضرت عیسی (ع) تأمل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: چهارم دی‌ماه سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) است که پیامبر رحمت و محبت بود و عمرش به مبارزه با ستم‌کاران و قلدران یهود و افرادی که وی را شهید کردند، گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، حضرت عیسی (ع) منتظر ظهور امام زمان (عج) است تا رجعت کند و در رکاب ایشان باشد، گفت: عیسی (ع) کلمه خداوند بود و مثل همه انبیا نزد مؤمنان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن شهادت می‌دهیم که به همه پیامبران الهی ایمان داریم،   حضرت مسیح به افرادی که از ایشان ادعای تبعیت دارند اما حمام خون به راه انداخته‌اند، نظر کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه رژیم صهیونیستی یهودی هستند اما حامیان آن‌ها یعنی کشورهای اروپایی و آمریکایی که امروز سلاح و نیرو در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و مستقیم و غیرمستقیم در این کشتار سهیم هستند، مدعی پیروی از حضرت عیسی (ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: حضرت عیسی (ع) دلسوز بود و اهل خون‌ریزی، جنایت، نسل‌کشی و کودک‌کشی نبود پس پیروان ایشان باید در سیره و سنت حضرت عیسی (ع) تامل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب به میلاد حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و گفت: از حضرت عیسی (ع) در قرآن به الهی بودن تصریح شده که شاید یکی از دلایل این موضوع، طاغوت‌ستیزی ویژه ایشان است البته تمام انبیای الهی طاغوت‌ستیز بوده‌اند اما طاغوت زمان حضرت عیسی (ع) عمدتا از میان عالمان و دانشمندان منحرف آن زمان یهود بوده است.

وی افزود: در عصر عیسوی یعنی آخرین عصر پیامبری بنی اسرائیل بعد از آمدن هزاران پیامبر، کفار بنی اسرائیل چنان کفر می‌ورزیدند که کفر آها آشکار و محسوس بود یعنی کفرشان فقط در ضمیر و باطنشان نبود و حضرت عیسی مسیح با آن‌ها مبارزه می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی با اشاره به وضعیت امروز فلسطین که یهودیان به ظلم و ستم علیه مردم مظلوم نوار غزه می‌پردازند، افزود: امروز متاسفانه ظلم و ستم و کشتار کودکان بی‌گناه و مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال انجام است و ما می‌بینیم که اربابان کلیسا و خصوصا شخص پاپ دچار انحراف در مسیر شده و کشتار قریب به ۲۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه را نادیده می‌گیرد اما در مقابل هم‌جنس‌گرایی را مورد تأیید قرار می‌دهد.



جنایات آمریکا خلاف مکتب واقعی حضرت عیسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اکبری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت مسیح به مؤمنین و مسیحیان عالم، گفت: دینی امروز به‌نام حضرت عیسی (ع) و مسیحیت در دست مردم قرار دارد یک دین تحریف شده است.

وی ضمن اشاره به افکار منحطی که در بین پیروان مسیحیت به‌وجود آمده است، تصریح کرد: امروز پیروان مسیحیت می‌گویند ما پیرو پیغمبری هستیم که اهل جهاد، گذشت و مردانگی است اما چیزی که امروز در جامعه مسیحیت می‌بینیم خلاف این را اثبات می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به جنایات رژیم آمریکا به‌عنوان رژیمی که خود را پیرو مسیح می‌نامد، افزود: ظلم، جنایات و زیاده‌خواهی‌های آن‌ها در منطقه بر جهانیان مشهود و گواه و خلاف مکتب واقعی حضرت عیسی مسیح است.

وی با بیان اینکه امروز پاپ رهبر مسیحیان که خود را پیرو عیسی مسیح می‌نامد در فساد و جنایت پیشتاز است، تصریح کرد: امروز در جوامع غرب ازدواج هم‌جنس‌بازان را می‌بینیم  و پاپ هم حامی این جریان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب،  اظهار داشت: میلاد حضرت عیسی (ع) به عنوان یکی از  رویدادها در اعتقادات ما مسلمانان و پیروان الهی است.

وی تصریح کرد: ما سالروز تولد حضرت عیسی (ع) را باید پررنگ کنیم زیرا از اعتقاد ما مسلمان‌ها و دیگر پیروان الهی رجعت و ظهور حضرت مسیح همزمان با ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از