حالت تاریک
امام جمعه شهرستان گیلان‌غرب مطرح کرد:

ضرورت مردمی بودن ماهیت برنامه‌ها در هیئت‌های مذهبی

ضرورت مردمی بودن ماهیت برنامه‌ها در هیئت‌های مذهبی

امام جمعه شهرستان گیلان‌غرب گفت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در قالب هیئت‌های مذهبی باید بر پایه مدیریت مردمی باشد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام عباس موسوی ضمن اشاره به جایگاه و شأن آیین عزای ائمه اطهار (ع)  در بین مردم اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در قالب هیئت‌های مذهبی باید بر پایه مدیریت مردمی باشد.

 

امام جمعه شهرستان گیلان‌غرب افزود: ماهیت مردمی هیئت‌ها و این عنایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در گیلان‌غرب که علم عزا در دست مردم یک دست شیعه است خود مایه برکات معنوی است.

 

 وی تصریح کرد: قطعا آیین‌های عزا و مراسمات مذهبی و تدارک مراسمات بصیرتی مایه آگاهی، بخشی دینی و اعتقادی و از مصادیق جهاد تبیین است.

 

 حجت‌الاسلام موسوی به ماهیت عاشورایی و انقلابی شکل‌گیری گروهای آزادیخواه و مقاومت در جهان اشاره و ابراز کرد: امروز اگر فلسفه اعتقادی گروه‌های آزادی‌خواه و جبهه مقاومت را بررسی کنیم خواهیم دید که اکثریت به اتفاق یا در تاسی مستقیم از حادثه عاشورا و یا سرمشق گرفته از انقلاب اسلامی هستند که در هر دو حوزه تاثیرگذاری و تاثیرپذیری از مکاتب اسلامی، انقلابی است.

 

 وی بر فراگیر شدن بیش از پیش خیمه عزای فاطمی در فضای عمومی جامعه تاکید و ابراز داشت: امروز در راستای نشر فرهنگ معنوی اسلامی و فاطمی باید عزاداری برای حضرت فاطمه (س) مثل عزای امام حسین(ع) پرشور و در همه خانه هایمان نمود پیدا کند.

 

 امام جمعه گیلان‌غرب در جمع فعالان هیات مذهبی شهرستان گفت: همه ما باید  پرچمدار دهه فاطمیه باشیم چرا که زنده نگهداشتن فرهنگ فاطمی همان اهرم مصونیت‌بخش در برابر فتنه‌هایی از جنس « زن، زندگی، آزادی» است و از سویی در ابعاد اجتماعی فرهنگی «فرهنگ فاطمی» مروج فرهنگ قناعت، ولایت‌مداری، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب است.

ضرورت مردمی بودن ماهیت برنامه‌ها در هیئت‌های مذهبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از