حالت تاریک
امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

تغییر نظم امنیتی خاورمیانه به نفع ایران

تغییر نظم امنیتی خاورمیانه به نفع ایران

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب گفت: استراتژی تهاجمی مقاومت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه نشان دهنده تغییر نظم امنیتی خاورمیانه به نفع ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هوشنگ کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرپل‌ذهاب با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای شورای انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار کشور را مورد تهاجم فرهنگی دشمنان دانستند و شورای انقلاب فرهنگی را مسئول مقابله با این تهاجم و شورای عالی دفاع کشور در این مسئله برشمردند.

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شما دائم در شورای عالی دفاع، البته دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی قرار دارید که نمی‌خواهم بگویم دفاع به معنای مصلح رایج آن یعنی همیشه در موضع دفاعی‌بودن نه بلکه به معنای تدبیر فرهنگی، تدبیر و اداره فرهنگی است لذا مسئله فرهنگ و مسئله صف‌آرایی فرهنگی در برابر دشمن را جدی بگیرید.

وی با تأکید بر لزوم جدی دانستن مسئله تهاجم فرهنگی، اذعان داشت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تحمل زحمت در راه مقابله فرهنگی با تهاجم دشمن را تحمل زحمت در راه خدا دانسته و کشته شدن در این راه را کشته شدن در راه خداوند برشمردند و فرمودند: دشمن ما را از اطراف محاصره می‌کند از طریق کتاب، رادیو، تلویزیون، صدای بیگانه و خبرگذاری‌ها و جعل خبر و تولید انواع و اقسام وسائل فرهنگی، نظام اسلامی باید از خودش دفاع کند و برای دفاع از حقیقت اسلام و انقلاب حرف گفتنی و سرمایه و ذخیره فرهنگی هم زیاد دارد.

خطیب موقت جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به راهبردهای مقابله فرهنگی با دشمنان، افزود: راهبرد اول باور عملی وجود جنگ فرهنگی است؛ مسئله تهاجم فرهنگی یک واقعیت و امر حقیقی است و ما در فرهنگ با یک تهاجم و جنگ حقیقی و سازمان‌یافته روبرو هستیم و از لحاظ فرهنگی دشمن به باورها و ایمان و اعتقادات مردم تحت عناوین گوناگون حمله می‌کند.

وی عنوان کرد: راهبرد دوم آگاهی ا وجود تهاجم فرهنگی است ما امروز هم مورد تهاجم فرهنگی هستیم و هم اینکه دشمن به شیوه‌ای دیگر تلاش می‌کند با آمیختن فرهنگ انقلابی ما با چیزهایی که آن را از خلوص و کارآیی خود می‌اندازد، از طریق جذب و ربودن مغزها و استعدادهای درخشان کشور برنامه‌ریزی کرده است لذا ما با خصومت دشمن در زمینه فرهنگی در دنیا مواجه هستیم که نمی‌گذارند چه در زمینه فرهنگ عمومی و چه در زمینه تربیت نیروی انسانی به مقاصد خود دست یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تصریح کرد: راهبرد سوم هویت‌شناسی ایران اسلامی است، هویت ایران با اسلام عجین شده و کشوری است که بیشترین سهم را در علوم اسلامی در طول چند قرن اخیر دارد، لذا هویت ما اسلامی است و پهلوی‌ها و کمونیست‌ها آمدند که به هر نحوی هویت اسلامی ما را تغییر دهند که البته نتوانستند.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: راهبرد چهارم در مقابله فرهنگی رصد فرهنگ عمومی کشور و برنامه‌ریزی برای آن است چه اینکه امروز ما فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی کشور را منحصر به فرهنگ آموزشی و تحصیلی می‌کنیم درحالی‌که بخشی از این فرهنگ، فرهنگ عمومی است.

وی افزود: یکی از کارهای مهم شورای انقلاب فرهنگی کشور نگرش به فرهنگ عمومی و پیدا کردن و شناختن بیماری‌های فرهنگی امروز کشور و یافتن علاج این بیماری‌ها با دید متخصصانه و البته دردمندانه و انقلابی و توصیه آن به دستگاه‌های گوناگون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی گفت: راهبرد پنجم تربیت نیروی کارآمد برای اداره انقلاب است که در این میان بخش عمده مقابله فرهنگی به تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص برمی‌گردد که البته تولید نیروی انسانی کارآمد از دبستان‌ها و حتی از کمی پیش از آن آغاز می‌شود تا به مراکز دانشگاهی می‌رسد.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی و حمله غافل‌گیرکننده و شگفت‌انگیز جنبش حماس به عمق ۲۴ کیلومتری مناطق اشغالی یک حمله عادی نیست بلکه یک حرکت تاریخ‌ساز است و فصلی جدید در تغییر نظم جهانی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: طوفان الاقصی نه‌تنها موازنه قوا و نظم امنیتی منطقه را تغییر داد بلکه سبب تغییر معادله رقابت میان قدرت‌های بزرگ شده است به عبارت دیگر فرسایشی شدن جنگ غزه علاوه بر ازبین بردن بازدارندگی رژیم منحوس صهیونیستی در برابر محور مقاومت سبب تقویت چین و روسیه در منطقه شده لذا گروهی از تحلیل‌گران معتقد هستند با ادامه تجاوز نظامی صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه و هدف قرار دادن این باریکه سیر تحولات در منطقه شامات از حالت عقلانیت راهبردی خارج شده که سبب گسترش دامنه جنگ به سراسر منطقه غرب آسیا شود.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در صورت تحقق این سناریو منافع قدرت‌های جهانی به‌ویژه در حوزه تجارت جهانی و امنیت انرژی بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما گروهی دیگر با رد این نظریه معتقد هستند بلوک غرب و قدرت‌های نوظهور جهانی به دلیل داشتن منافع مشترک در خاورمیانه علاقه‌ای به ادامه جنگ و طولانی شدن آن ندارند اما تردیدی نیست که این جنگ تاثیرات بسیاری در آینده جهان خواهد گذاشت و در صورت‌بندی نظم جدید جهانی نقش محوری ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه به ظهور نظم مقاومت به‌عنوان یک قدرت تعیین کننده در نظم جدید اشاره کرد و گفت: یکی از قطعات جورچین قدرت در نظم بین‌الملل یعنی منطقه غرب آسیا تحت تاثیر عملیات طوفان الاقصی قرار دارد تا جایی که اکثر تحلیل‌گران روابط بین‌الملل معتقد هستند که حمله هفتم اکتبر جنبش اسلامی حماس دیوار بازدارندگی صهیونیست‌ها در برابر محور مقاومت را فروریخته و هم‌اکنون ایران دست برتر را در جریان نبرد پنهان با رژیم صهیونیستی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی گفت: رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از انجام حمله به دلیل فقدان عمق راهبردی دست نیاز به سمت کشورهای غربی دراز کرد و برخی معتقدن
 هستند اگر کمک‌های استراتژیک آمریکا، انگلیس و فرانسه نبود امکان فروپاشی ساختارهای نظامی و اطلاعاتی و بازشدن جبهه جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی وجود داشت.

وی ادامه داد: در جبهه جنوبی انصارالله یمن علاوه بر حمله موشکی و پهبادی به شهر بندری ایلات، کشتی‌های تجاری اسرائیلی در دریای سرخ و خلیج عدن را هم هدف قرار داد، نیروهای حزب‌الله لبنان پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در نوار مرزی با لبنان را بارها مورد هدف قرار دادند و گروه‌های مقاومت حاضر در جغرافیای عراق بیش از ۶۰ بار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق حمله کردند که البته استراتژی تهاجمی مقاومت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه نشان دهنده تغییر نظم امنیتی خاورمیانه به نفع ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی گفت: قرار بود قرن جدید قرن نظم آمریکایی باشد اما وقایع ۲۰ سال گذشته حکایت از ناکامی آمریکا در این رویای آشفته دارد و بحران‌های سال ۲۰۰۸ نشان دهنده فروریختن نظام تک‌قطبی و حرکت نظام بین‌الملل به سمت نظم چند قطبی بود و در این میان طوفان الاقصی نه تنها شکستی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است بلکه شکستی راهبردی و غیرقابل ترمیم برای نظم رو به افول آمریکایی است‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از