حالت تاریک
استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

ضرورت اصلاح فرهنگ کار در کرمانشاه

ضرورت اصلاح فرهنگ کار در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مفتخر به آمار بالای بیکاری در استان نیستم، گفت: فرهنگ کار باید در جامعه اصلاح شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی امروز یک‌شنبه در رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان کرمانشاه که در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: باید مشکلات را خوب شناسایی کنیم تا بتوانیم برای آنها برنامه‌ریزی منطقی و درستی داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت موجود دارای سبقه از پیشینیان است، افزود: از سال ۹۳ تا ۹۸ این استان در مسئله بیکاری حائز رتبه اول کشور بوده است. 

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه در سال‌های یک‌هزار و ۴۰۰ و یک‌هزار و ۴۰۱ حائز رتبه دوم بیکاری بوده است، گفت: در سال یک‌هزار و ۴۰۲ برای رفع مشکل بیکاری فعالیت‌هایی رخ داده اما قابل قبول نیست.

صحرایی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۴.۲ درصد است، خاطرنشان کرد: در سه فصل سال گذشته طبق آمارها شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم اما در فصل زمستان روند افزایشی بوده است.

وی گفت: بنده مفتخر به این آمار نیستم، باید همه دغدغه‌مند باشیم، راهکار بدهیم و باید قبل از کار، فرهنگ کار اصلاح شود. 

صحرایی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ جلسه با دانشگاهیان استان برگزار شده، تصریح کرد: جمع‌بندی پیشنهادها و راهکارها به همراه تیم اقتصادی استان طی نشستی که فردا در هیأت دولت تشکیل می‌شود، مطرح خواهد شد که نسخه متفاوتی برای کرمانشاه پیچیده شود.

وی گفت: طبق پیش‌بینی و برنامه‌های انجام شده تا پایان مسئولیت بنده باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم دوره مهارت‌آموزی را طی کنند و مهارتی یاد بگیرند.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه ما وارث یک موقعیت از پیشینیان هستیم، گفت: فرودگاه کرمانشاه که در سال‌های گذشته با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی می‌شد اما اکنون با مبلغی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان باید بهسازی و احداث شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از