حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

مطالعه با شخصیت و زندگی مردم رابطه دارد

مطالعه با شخصیت و زندگی مردم رابطه دارد

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اگر عموم مردم احساس نیاز به مطالعه را در خود احساس کنند به سمت کتابخانه‌ها جذب خواهند شد و در زندگی و شخصیت آنان موًثر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ صدرالله بابلی صبح امروز یکشنبه در جلسه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در موردعدم توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی تلنگری است تا نسبت به این مقوله مهم باید توجه جدی و اساسی داشته باشیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اگر جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان و بزرگسالان با کتاب ارتباط داشته باشند، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های بسیاری در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مساجد سرپل‌ذهاب وجود دارد که لازم است این مراکز را با روش‌ها و مکانیزم‌های جدید فعال کنیم تا به مردم شهرستان خدمات ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ایجاد دغدغه فرهنگی میان آحاد مردم بسیار مهم و ضروری است، اگر عموم مردم احساس نیاز به مطالعه را در خود احساس کنند به سمت کتابخانه‌ها جذب خواهند شد.

وی تأکید کرد: باید با پیگیری و بررسی فعالیت‌های مختلف برای جذب هرچه بیشتر عموم مردم به سمت کتابخانه‌ها و جلب حمایت خیرین اقدام شود.

بابلی افزود: باید عموم مردم شهرستان سرپل‌ذهاب اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی را درک کنند و این امر مهم را از اولویت‌های زندگی خود قرار دهند تا فرهنگ ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه ترویج کتاب‌خوانی بین آحاد مردم یک فرهنگ حیاتی است و باید کتاب خوب به عموم مردم معرفی شود، گفت: امروز رسانه‌های مجازی جای کتاب را در جامعه گرفته است، فضای مجازی گذرا است ولی کتاب دارای اطلاعات ماندگار است و باید مزایای خواندن کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تبیین شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب در پایان گفت: بسیاری از موضوعات فضای مجازی کذب است و این امر باعث فاصله گرفتن افراد جامعه از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شده است.

گفتنی است؛ تعداد ۲ کتابخانه عمومی فعال شهرستان هم اکنون بیش از ۲۵ هزار نسخه کتاب، نشریه و چندرسانه‌ای را در خود دارند و  یک‌هزار و ۵۰۰ عضو فعال دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از