حالت تاریک
استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

لزوم اهتمام فعالانه در عرصه فضای مجازی

لزوم اهتمام فعالانه در عرصه فضای مجازی

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منفعل‌بودن نسبت به فضای مجازی آسیب‌زا است، بر لزوم اهتمام فعالانه در عرصه فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی امروز پنج‌شنبه در نشست ضرورت سواد رسانه‌ای برای مدیران استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همگان به اهمیت فضای مجازی در ساحت‌های مختلف زندگی امروز چه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اشراف دارند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروزه دریایی از بایدها و نبایدهای فضای مجازی در جریان است، افزود: انسانی که امروز بخواهد در فضای واقعی زندگی کند به نظر می‌رسد باید فضای واقعی و مجازی را با هم بفهمد.

وی گفت: اگر بخواهیم در استان کرمانشاه هم از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به‌ خوبی استفاده کنیم و مردم شریف استان از زندگی امروز بهره بیشتری ببرند باید اهتمام جدی و فعالانه‌ای در عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

صحرایی ادامه داد: منفعل‌بودن نسبت به این فضا برای فردفرد ما آسیب‌زا است چه برسد برای مجموعه تشکیلات مدیران فعال در استان اعم از دولتی و غیر دولتی لذا با توجه به اقتضائات و ضرورت های موجود باید اهتمام جدی‌تری به این عرصه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ها و بایسته‌های آن تمرکز بر اقداماتی است که برای حوزه مجازی می‌خواهد انجام بگیرد.

صحرایی اظهار امیدواری کرد که با ورود جدی‌تر بتوان به ساماندهی و فعال‌تر شدن عرصه فضای مجازی در استان کرمانشاه کمک کرد.

وی گفت: طبیعتا قسمتی از اقدامات در درون استان انجام می‌شود و ما یک فصل مهم از آنچه که باید به آن در عرصه مجازی بپردازیم در ارتباط با فضاهای بالادستی و ملی در عرصه فضای مجازی است.

استاندار کرمانشاه گفت: امیدواریم با تعاملات لازم نسبت به عرصه‌های بیرون استان و مجموعه تصمیم‌سازی‌های ملی این ارتباط به تقویت این مسئله عرصه مجازی کمک کند بنابرای باید از ابتدا ارتباطات را به صورت هدفمند تقویت کنیم.

گفتنی است در این نشست افشین آزادی به عنوان دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد و حکم خود را از استاندار کرمانشاه دریافت کرد.

وی هم‌اکنون مدیر حوزه هنری استان کرمانشاه است.

دسترسی فعالان اقتصادی کرمانشاه به فضای مجازی مناسب‌سازی شود

افشین آزادی در ادامه این نشست اظهار داشت: همکاری و هم‌افزایی مدیران و متخصصان دستگاه‌های اجرایی قطعاً به پیشبرد روند کار کمک خواهد کرد. 

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه و رئیس حوزه هنری افزود: هر لحظه برای آغاز کار دیر است زیرا فضای مجازی روز به روز نقش خود را در ساعت‌های مختلف از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی گرفته تا مسائل امنیتی و اقتصادی پررنگ‌تر نشان می‌دهد.

آزادی با بیان اینکه فضای مجازی در بسیاری از شئون جامعه ایفای نقش می‌کند، گفت: مسائل شناختی، فلسفی و فکری نیز با مباحث فضای مجازی در هم آمیخته و مسأله‌ پیچیده به وجود آورده است که لازم است با دقت، درایت و هم‌افزایی به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: باید با درک صحیح دسترسی فعالان اقتصادی استان به فضای مجازی مناسب‌سازی شود و در زمینه امنیت اطلاعات در استان نیز باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

آزادی خاطرنشان کرد: در زمینه مباحث مردمی نیز باید تدابیر مناسبی در عرصه فضای مجازی اندیشیده شود و با این مباحث، با ظرافت، درایت و از روی واقع‌بینی و آگاهی برخورد شود. 

وی گفت: امید است دبیرخانه با قدرت و قوت شکل بگیرد و در این زمینه به کمک همه نیاز است چون همه دستگاه‌ها در این کار دخیل هستند در مکاتبه با آنها خواسته شده تا هر دستگاه یک کارشناس خبره و مسلط به فضای مجازی معرفی کنند.

آزادی گفت: افراد در جلسات و کمیسیون‌های آتی نظرات و گزارشات کارشناسانه خود را ارائه دهند تا در هنگام تصمیم‌گیری با کمترین زمان و بهترین شیوه مسئولان اقدام به تصمیم‌گیری نهایی نمایند، جلسات بعدی با دستور کار منظم و رویکرد مشخص برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لزوم اهتمام فعالانه در عرصه فضای مجازی
لزوم اهتمام فعالانه در عرصه فضای مجازی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از