حالت تاریک
یک رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس مطرح کرد:

لزوم تبیین همه‌جانبه دستاوردهای دوران دفاع‌مقدس

لزوم تبیین همه‌جانبه دستاوردهای دوران دفاع‌مقدس

یک رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس، گفت: دستاوردهای همه جانبه این دوران باید به خوبی تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از اقتدار، توانمندی و صلابت ایران اسلامی است، دورانی که نشان داد ملت غیور ایران تا پای جان برای حفظ خاک وطن خود ایستاده اند و از مرزهای خود دفاع می کنند.

 

بنابراین یكی از دلایل پاسداشت هفته دفاع مقدس آن است كه جوانان امروز بدانند كه رزمندگان آن دوران با دستان خالی و تنها با داشتن ایمان و توكل به خداوند توانستند ضمن مقاومت در برابر دشمنان شرق و غرب كه در پشت رژیم بعثی عراق خود را پنهان كرده بودند، آنان را وادار به زانو زدن در برابر ملت ایران كنند.

 

ذوالفقار طلوعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند که این فرهنگ ناب، رشادت و جانفشانی در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان انتقال داده شود.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: یکی از آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نشان دادن واقعیت‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان دفاع مقدس به مردم و کشورهای دنیا است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، دستاوردهای فراوان معنوی برای کشور و نظام داشته است گفت: دفاع مقدس فقط یک دفاع جانانه از کیان نظام و کشور نبود، بلکه امروز به فرهنگ دفاع مقدس تبدیل شده و این فرهنگ جنبه بین‌المللی پیدا کرده است.

 

طلوعی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دستاوردهای همه جانبه این دوران را باید به خوبی تبیین کنیم البته فقط به خط مقدم نپردازیم، زیرا در دفاع مقدس مولفه‌های ارزشمندی همچون تاب‌آوری، سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام تجلی پیدا کرد که باید از آن‌ها الگو گرفت.

 

وی گفت: ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل و این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از