پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 09:29 - شماره خبر : 10091 0
عالم اهل سنت شهرستان پاوه:

وحدت رمز عزت امت اسلامی است

عالم اهل سنت شهرستان پاوه گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی جز از راه اتحاد میسّر نیست.

ماموستا امید ولی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شکی نیست که ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمامی دشمنان برای نابودی اسلام هم‌پیمان شده و تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی خود را در سقوط اسلام از صحنه بین‌الملل به‌کار گرفته‌اند. 

این عالم اهل سنت شهرستان پاوه افزود: بنابراین در چنین عصری بیش از هر زمان دیگر مسلمانان نیاز به وحدت دارند تا با اتحاد خود توطئه‌های دشمنان را باطل و مسلمانان از جمله مردم مظلوم و غزه را نجات دهند.

وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت در این دیدار بر لزوم وحدت تأکید داشته و علاج کار را تکیه بر وحدت دانستند.

ماموستا ولی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر وحدت، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی فراخواندند.

وی گفت: معظم‌له با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن‌زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام به ویژه در ایران، فرمودند آن‌ها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند.

ماموستا ولی گفت: طبق نظر مقام رهبری دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی جز از راه اتحاد میسّر نیست.

وی ادامه داد: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سئوال قرار خواهد گرفت.

ماموستا ولی با اشاره به آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ‌اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» و همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید، افزود: وحدتی که رمز عزت امت اسلامی و عامل اصلی موفقیت ما در جهان پر مخاطره امروز است.

وی با اشاره به آیه وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا و شما ای اهل ایمان مانند کسانی نباشید که پراکنده و گروه گروه شده‌اند، تأکید کرد: از جمیع مسلمانان جهان، ایران و استان کرمانشاه می‌خواهیم عملاً با همدیگر وحدت داشته و از تفرقه به دور باشند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NBo2W
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار