حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
ماندگاری نظام، مرهون یاد شهدا است
فرمانده سپاه ناحیه سنقر:

ماندگاری نظام، مرهون یاد شهدا است

فرمانده سپاه ناحیه سنقر گفت: مهم‌ترین اصل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرام یاری صبح امروز جمعه در مراسم یادواره شهدای شهرستان سنقر و کلیایی اظهار داشت: مهم‌ترین اصل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است و این اثرگذاری وسیعی در سطح جامعه خواهد داشت. 

 

فرمانده سپاه ناحیه سنقر افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا، ادامه دادن راه شهیدان، آشنایی و تبیین آن برای نسل جدید است. 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر شهادت‌ نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند تا جایی که فداکاری‌های جوانان این مرز و بوم پشتوانه عظیم معنوی و مادی برای ملت است.

 

 یاری در تشریح برنامه کنگره شهدای شهرستان عنوان کرد: شورای سیاست‌گذاری در شهرستان سنقر تشکیل و بر اساس آن ۱۳ کمیته مشخص و برای تمامی کمیته‌ها احکام صادر شد و کمیته‌ها هم در طول سال نسبت به انجام وظایفی که مشخص شده بود اقدام کردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه سنقر در راستای برگزاری یادواره‌های شهدا در  ادامه بیان کرد: بیش از ۸۰ یادواره در سطح محلات برگزار و در کمیته ایثارگران سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان بیش از یک هزار و ۳۸۰ مورد با همراهی رده‌های سپاه و بسیج در شهرستان برگزار شده است.

 

وی ضمن اشاره به وظایف کمیته فرهنگی در راستای کنگره شهدا، مطرح کرد: چاپ کتاب‌های دفاع مقدس و رونمایی از چهار کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس شهرستان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، فضاسازی و اجرای مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های این ایام است.

 

 یاری ضمن اشاره به وظیفه کمیته فضای مجازی، افزود: تولید بیش از ۲ هزار تولید محتوا در قالب پوستر، موشن، کلیپ و راه‌اندازی ۲۲ رسانه محله فعال، هشتک‌گذاری و انتشار و بازنشر بیش از ۵ هزار پست در پلتفرم‌های داخلی و خارجی با محوریت کنگره شهدا صورت گرفته است.

 

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان بیان داشت: نامگداری ورزشگاه‌ها به‌عنوان پروژه عمرانی، نامگذاری خیابان، کوچه‌ها و میادین و معابر توسط شهرداری از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح شهر راستای کنگره شهدا است.

 

فرمانده سپاه ناحیه سنقر ضمن اشاره به اقدامات کمیته اقشار، خاطرنشان کرد: قرائت وصیت‌نامه شهداء، برگزاری مسابقات و یادواره لاله‌های روشن و حضور رزمندگان در مدارس برای روایتگری و بیان خاطرات را از اعم برنامه‌های این کمیته برشمرد.

 

وی ضمن اشاره به اقدامات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی کمیته سازندگی بیان داشت: ساخت بیش از ۱۶ واحد مسکونی به نام شهدای شهرستان و تحویل به نیازمندان و بازسازی ۳۸ منزل نیازمندان، توزیع بسته‌های کمک مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، ویزیت رایگان و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان از اقدامات این کمیته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از