حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

جدا کردن رهبری و مردم هدف فتنه است

جدا کردن رهبری و مردم هدف فتنه است

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب گفت: تا زمانی که رهبری و ملت مسلمان بر اصول و آرمان‌های الهی وفادار باشند فتنه‌های دشمن نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، با اشاره به روز ۹ دی حماسه بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: روز حماسه بصیرت و میثاق امت با ولایت در روز ۹ دی سال ۸۸ به‌دلیل عبارت‌های آن نباید فراموش شود بلکه برای روشن شدن آینده باید همواره گفته شود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: نظام اسلامی دارای سه رکن شریعت الهی، رهبر الهی و ملت است، لذا متداول‌ترین شیوه جبهه استکبار و طواغیت و حزب شیاطین برای مقابله با جبهه حق و رهبران الهی بهره‌گیری از فتنه و قائله از نوع سخت یا نرم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: تاریخ انبیا از آدم تا نوح و عیسی و خاتم به گواه روایات و قرآن شاهد انواع این فتنه‌ها بوده مخصوصاً در عصر بعثت نبی اکرم(ص) از طراحی مسجد ضرار و فتنه‌های بعد از شهادت پیامبر تا فتنه جمل و جنگ ترکیبی خوارج علیه خلیفه مسلمانان و قرآن بر نیزه کردن و در زمان انقلاب هم همینطور بوده است.

 وی افزود: فتنه‌های گوناگونی از عملکرد فتنه‌گون بنی صدر تا غائله کوی دانشگاه و فتنه‌های جنوب و شرق و غرب کشور تا غائله قائم مقام رهبری و فتنه اسلام رحمانی و اسلام صورتی به منظور جدا کردن ملت و مردم از رهبری شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی تصریح کرد: همه این فتنه‌ها مبین استمرار شیوه‌های جبهه معارضین و دشمنان نظام اسلامی و حاکمیت دینی است تا زمانی که رهبری و ملت مسلمان بر اصول و آرمان‌های الهی وفادار باشند این فتنه‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به اهداف مشترک فتنه‌ها، اذعان داشت: مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی، امنیت‌زدایی، کارآمدزدایی و اعتمادزدایی از مهمترین اهداف مشترک فتنه‌های دشمن در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در ادامه به سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید‌القدس حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: یک قاسم سلیمانی کافی است که نه فقط استان کرمان بلکه ملت ایران به وی افتخار و مباهات کند.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم در این زمینه آن است که زمینه فرهنگی‌ تربیت‌گر قاسم سلیمانی چیست که البته به این زمینه فرهنگی باید اتکا کرد.

امام جمعه سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: ایمان صادقانه، گذشت، سلامت فکری، هدایت الهی که خدای متعال به مردمی عنایت می‌کند، زمینه‌های فرهنگی است البته این زمینه‌ها همیشه وجود دارد منتها وقتی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نیست این ظرفیت‌ها بروز و ظهور پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه به انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در مقوله تایید صلاحیت‌ها باعث می‌شود که افراد با سلامت در این عرصه حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: مسئولان برگزار کننده انتخابات نیز باید از همین اکنون به فکر برگزاری سالم انتخابات باشند سلامت رای و سلامت نحوه تبلیغات دو مقوله بسیار مهم در برگزاری انتخابات است.

وی در پایان افزود: مجریان انتخابات نیز باید به فکر سلامت انتخابات باشند و از هرگونه وابستگی به جریانات قومی و حزبی دور باشند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از