حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه صورت گرفت؛

محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه

محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه

امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کردند. 

رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه خطوط قرمز کشورمان را زیر پا گذاشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن فرماندهان محور مقاومت و همچنین انجام ترور در خاک کشورمان خطوط قرمز ما را زیر پا گذاشت و چاره‌ای به غیر از جنگ و قتال را بر مسلمانان باقی نگذاشته است و ما باید دشمن را سرجایش بنشانیم. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: حواسمان باشد در خطوطی که دشمن ترسیم کرده است حرکت نکنیم و به دستگاه‌های امنیتی نتازیم چرا که باید با دید کلی به مسائل امنیتی نگریست. 

شهید هنیه اگر در جای دیگر به شهادت می‌رسید خون‌خواه جدی نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌رضا اکبری در خطبه‌های این هفته شهرستان سنقر، عنوان کرد: ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه توسط رژیم منحوس صهیونیست  قلب ملت ایران و احساسات امت اسلام را جریحه‌دار کرد. 

امام جمعه سنقر و کلیایی بیان کرد: به گفته اعضای خانواده اسماعیل هنیه این مجاهد نسوه، قلب امت اسلام، توسط خبیث‌ترین دشمن مومنان به شهادت رسید اگر در جای دیگر شهید می‌شد خون‌خواه جدی نداشت. 

وی ضمن ابراز تأسف از سکوت رسانه‌های جهان، افزود: ۴۰ هزار شهید مظلوم غزه اعم از زن و مرد و پیر و جوان مخصوصاً ۱۶ هزار کودک شهید و فریادهای استغاثه آن‌ها به جایی نمی‌رسد. 

اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی نقص حاکمیت ملی ما بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: شهید اسماعیل هنیه سال‌ها جان خود را در میدان مبارزه‌ای شرافتمندانه در دست گرفت و آماده شهادت بود و فرزندان و خانواده خود را در این راه فدا کرده بود و از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باکی نداشت. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشور ما نقض حاکمیت ملی ما بود و ما خون‌خواهی شهادت شهید هنیه را که مهمان ما بود و در حریم جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده وظیفه خود دانسته و از نیروهای مسلح کشور انتظار پاسخی سخت و پشیمان کننده داریم. 

وی با اشاره به مراسم تشییع باشکوه شهید هنیه در تهران، اذعان کرد: وقتی رهبر شیعیان بر پیکر رهبر مبارز اهل سنت فلسطین نماز می‌خواند یعنی گفتمان انقلاب و نهضت امام راحل پیروز شده است. 

ملت ایران خون‌خواه شهید هنیه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خاصه‌امیری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان صحنه، اظهار کرد: شهید اسماعیل هنیه بارها در معرض ترور قرار گرفته بود اما تقدیر خداوند بر این بود که در پایتخت ایران شهید شود، ولی امر مسلمین بر ایشان نماز بخواند و تشییع جنازه‌ای باشکوه داشته باشد و ملت ایران خون‌خواه این شهید مجاهد شود. 

شهید هنیه مجاهدی نستوه بود

ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جوانرود به ابعاد شخصیتی شهید اسماعیل هنیه اشاره کرد و افزود: شهید هنیه مجاهدی نستوه بود که برای حفظ دین از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کرد. 

امام جمعه اهل سنت جوانرود به ارادت این شهید بزرگوار نسبت به کردها اشاره کرد و گفت: اسماعیل هنیه به اقوام کرد اظهار محبت می‌کرد و دلاورمردی‌های صلاح‌الدین ایوبی را همواره تکریم می‌کرد. 

 شهادت اسماعیل هنیه جریانی نوظهور نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو بیان کرد:  شدیم با یک اقدام تروریستی و شهادت برادر عزیز و بزرگوار مجاهد فی سبیل‌الله اسماعیل هنیه رئیس حماس این واقعه دردناک که در خاک جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و باعث ناراحتی و نگرانی ملت عزیز ایران شد خدمت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تسلیت عرض می‌کنیم. 

خطیب جمعه دالاهو تاکید کرد: جریان شهادت اسماعیل هنیه جریانی نوظهور نیست بلکه جریان دشمن است ما باید بدانیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب و مغز و محور اصلی مقاومت در منطقه در حال جنگ هستیم به پاس مجاهدت‌ها نیروهای امنیتی شبانه‌روز در حال تلاش هستند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از