حالت تاریک
شهردار کرمانشاه مطرح کرد:

مدیریت شهر کرمانشاه در انتظار ابلاغ بودجه

مدیریت شهر کرمانشاه در انتظار ابلاغ بودجه

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ در موعد مقرر به شورای شهر ارسال شده اما تاکنون ابلاغ نشده گفت: مدیریت شهر کرمانشاه در انتظار ابلاغ بودجه توسط شورای اسلامی شهر کرمانشاه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ نادر نوروزی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: بودجه شهرداری‌ها بر اساس ردیف‌های اعلام شده توسط وزارت کشور تعیین می‌شود که شهرداری کرمانشاه نیز بر همین اساس بودجه را پیشنهاد و سپس برای تصویب به شورای شهر ارسال کرده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه موارد اعلام شده توسط رئیس شورای شهر برای بودجه سال ۱۴۰۳ نادرست است، گفت: تاخیر در ابلاغ بودجه شهرداری کرمانشاه با وجود تصویب کلیات در شورای شهر و تایید توسط کمیسیون تطبیق تخلف است و فرمانداری کرمانشاه به همراه سایر دستگاه‌ها مربوطه در حال نظارت بر موضوع هستند.

نوروزی با اشاره به بیان صحبت‌هایی در مورد موارد بودجه امسال شهرداری کرمانشاه و ایجاد شبهه در افکار عمومی تصریح کرد: متاسفانه روز گذشته توسط رئیس شورای شهر کرمانشاه مواردی درباره بودجه شهرداری اعلام شده که موجب شبهه در بین مردم شده و اگر بناست اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد باید به صورت شفاف و جامع باشد.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه مخالف پاسخگویی به مردم نبوده‌ام اما انتشار مطالب نادرست در فضای مجازی را خلاف قانون تلقی می‌کنم و برای دفاع از حق مردم و پرسنل شهرداری کرمانشاه می‌توان این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد.

شهردار کرمانشاه افزود: متاسفانه اعداد و ارقام اعلامی توسط رئیس شورای شهر کرمانشاه درست نیست و با واقعیت تفاوت‌های زیادی دارد و علاوه بر شورای شهر 11 نهاد نظارتی در حال بازرسی و نظارت بر هزینه‌کرد شهرداری هستند که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی یکی از آنها هستند.

نوروزی بیان کرد: بودجه مصوب سال گذشته شورای شهر برای شهرداری کرمانشاه ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که شامل دو بخش نقدی و غیرنقدی است و چیزی حدود ۷۰ درصد بودجه سال گذشته محقق شده که این موضوع با وجود وسعت و جمعیت شهر کرمانشاه در مقایسه با سایر شهرها مناسب است.

وی با اشاره به افزایش برخی موارد اعلام شده در بودجه امسال شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: افزایش تورم، نرخ دستمزد، تعرفه خدمات و بسیاری موارد دیگر باید در بودجه شهرداری کرمانشاه اعلام شود تا در آینده با مشکل مواجه نباشیم و اقدامات عمرانی و خدماتی به صورت مطلوب به مردم ارائه شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در موعد مقرر به شورای شهر ارسال شده است، تاکید کرد: جلسات شورای شهر در بازه زمانی پنج ماهه تشکیل نشد و عملا بررسی آن را به تعویق انداخت اما پس از برگزاری مجدد جلسات ۳۰ جلسه کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی با حضور مدیران و شهرداران مناطق مختلف شهرداری کرمانشاه تشکیل شد و تمام موارد به علاوه اعداد و ارقام برای اعضای شورای شهر عنوان شد.

نوروزی افزود: در صورتی که شورای شهر کرمانشاه نسبت برخی ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اعتراض دارند می‌توانند تنها این موارد را نزد خود نگه دارند نه اینکه تمام بودجه ابلاغ نشود و شهرداری کرمانشاه همواره درخواست بازرسی از عملکرد خود را داشته است.

وی با اشاره به شایعه افزایش اندک حقوق کارگران شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه یک هزار و ۷۰۰ نفر نیروی کارگر دارد که حقوق و مزایای آنها بر اساس دستورالعمل وزارت کار پرداخت می‌شود و شهرداری دخل و تصرفی در آن ندارد اما با این وجود اضافه‌کاری آنها افزوده شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری کرمانشاه برای کاهش هزینه‌ها اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی کرده تا غذای مورد نیاز نیروهای کارگری خود را تأمین کند و از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کند و رقم اعلامی در بودجه نیز بر همین اساس است.

نوروزی بیان کرد: بودجه آسفالت  شهرداری کرمانشاه طی سال گذشته با وجود دریافت ۲ هزار تن قیر رایگان ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۳۲۰ میلیارد تومان برسد تا روکش آسفالت معابر و خیابان‌ها انجام شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای پذیرش مسئولیت در شهر کرمانشاه اسکان دارم و تمام ماموریت‌ها و مرخصی‌ها در شهرداری موجود است و روزانه با حضور در محلات و جلسات استانداری در حال پیگیری امور مربوط به مدیریت شهری هستم.

شهردار کرمانشاه گفت: حقوق و مزایای پرسنل شهرداری کرمانشاه کاهش نیافته و طبق قوانین و مقررات در حال پرداخت است و افزایش ردیف بودجه مربوطه نیز بر اساس افزایش نرخ دستمزد و حقوق پرسنل رسمی، شرکتی و کارگری است و تأخیر در ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از