حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
امام‌جمعه کرمانشاه:

مراکز آموزشی افرادی متخصص و متعهد تربیت کنند

مراکز آموزشی افرادی متخصص و متعهد تربیت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مراکز آموزشی چه حوزه و چه دانشگاه باید انسان‌هایی متعهد و متخصص تربیت کنند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از اساتید ولایی، ارزشی و بسیجی استان کرمانشاه، اظهار داشت: از گذشته تاکنون اداره جامعه و تصمیم‌گیری‌های کلان در عرصه‌های مختلف بر عهده علما بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: هر چند نظام حاکم بر مملکت طاغوتی بوده است  ولی  به‌دلیل تاثیرگذاری واقعی بر ساختارها علما به‌ویژه در قم عهده‌دار این مسئولیت بوده‌اند.


وی گفت: در طول تاریخ این‌چنین بوده که ساختار جامعه از اساس زیر سایه قرآن و منطق اهل بیت(ع) بوده و علما تابع آن بوده‌اند.
 
 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: با گذر زمان در کشور ایران دانشگاه‌ها تاسیس شدند و توسعه پیدا کردند حتی همین دانشگاه در استان کرمانشاه قبل از انقلاب یک مجموعه محدود بود، استان‌های مجاور هم که اصلا دانشگاه مستقل نداشتند بلکه دانشکده‌هایی  تابع دانشگاه کرمانشاه داشتند‌.

وی افزود: بنیان این دانشگاه‌ها از ابتدا به این منوال گذاشته شد که دانشجویان تنها یک سری تخصص فرا گیرند بدون توجه به اینکه این فرد چه کسی است و چه دیدگاه و ایدئولوژی دارد تا اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و افق جدیدی باز شد.

حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با نسل انقلابی شکل گرفت که میراث گران‌بهای شهدای والامقام است.

وی گفت: این شرایط جدید برای دانشگاه‌ها پیش آمد و قرار شد که انقلاب فرهنگی شکل بگیرد در نتیجه اوایل انقلاب دانشگاه‌ها تعطیل و سپس بازگشایی شدند که همه این  کشمکش‌ها  تنها راجع به یک نکته تاثیر گذار تحت عنوان تربیت دینی در مراکز علمی و آموزشی بود.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به اینکه نسبت به همه دنیا متفاوت هستیم، خاطرنشان کرد:  در طول تاریخ کار هدایت و تربیت مختص انبیا و اولیا بوده و اکنون نیز به مراکز آموزشی دینی و علمی سپرده شده است.

وی گفت: مراکز آموزشی چه حوزه و چه دانشگاه باید انسان‌هایی متعهد و متخصص تربیت کنند و تحویل جامعه بدهند چرا که هم تخصص و علم مورد نیاز جامعه است و هم تعهد که اگر هر کدام از این دو نباشند کار با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: به فضل خدا همین رویکرد در انقلاب اسلامی برای مراکز علمی اتخاذ و انسان‌های عالم، متخصص و متعهد بسیاری تربیت شدند که حداقل بخشی از حاصل این رویکرد و تفکر است.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی زیادی در کشور داریم، گفت: انسان بسیجی یعنی متعهد، انقلابی، فداکار، مخلص، خستگی‌ناپذیر و اندیشمند که به فکر جامعه و محرومان  و به فکر رشد و ارتقا جامعه است.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: انسانی که تفکر بسیجی دارد از جمله شهدا، بیش از آنکه به فکر خودش باشد به فکر دیگران  است.

وی گفت: کلمه بسیج شجره طیبه‌ای است که اصل آن ریشه‌های معنوی و مکتب اسلام است و فرع آن که شاخه‌های آن است شهدا هستند بنابراین مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ما است.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به سردرگمی نسل جوان، اذعان داشت: ما برای یکی دو دهه نسل جوان را در اختیار فضای مجازی قرار دادیم فضایی که کاملا از نظر فکری، اخلاقی، فرهنگی توسط دشمن مدیریت شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از یک‌هزار استاد بسیجی، گفت: در عرصه‌های فکری، اعتقادی و بصیرتی امروزه  از اساتید بسیجی نظام انتظار می‌رود همچون دوران دفاع مقدس جهاد کنند و هم افزایی فکری روی این عرصه داشته باشند و تامل کنند که برای تربیت نسلی انقلابی، متعهد، بسیجی و متخصص چه باید کرد امروزه این مهمترین مسئله برای گفتگو، تامل و هم‌اندیشی است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اکنون نسل جوان و حتی طلبه‌ها دچار ابهام هویتی هستند  و نسبت به مسئولیت خود دید روشنی ندارند لذا انتظاری که نظام جمهوری  اسلامی و صاحبان این نظام یعنی شهدا، ایثارگران و جانبازان دارند تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از