حالت تاریک
یادداشت؛

مردم ایران در راه آرمان‌های انقلاب ثابت‌قدم هستند

مردم ایران در راه آرمان‌های انقلاب ثابت‌قدم هستند

انقلاب اسلامی ایران در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود با وجود موانع و مشکلات با پشتیبانی و حمایت مردم در رسیدن به اهداف خود ثبات قدم است و توانسته به دستاوردهای مهمی با توجه به نقشه‌های دشمنان دست یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انقلاب اسلامی ایران در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود یادآور خاطرات روزهای تلخ حکومت پهلوی است که با استبداد و دیکتاتوری، استقلال و آزادی را از ملت ما گرفته بود و کشور را به بیگانگان تقدیم کرده و شاهد غارت منابع خود بود.

حکومت پهلوی برای تداوم خود به هر اقدامی دست می‌زد زیرا محمدرضا می‌دانست‌عدم فرمانبرداری از کشورهای غربی وی را به سرنوشت پدرش دچار خواهد کرد و با اجرای طرح‌های کشف حجاب، قانون کاپیتولاسیون، موافقت با جدایی بحرین از ایران، کشتن مردم بی‌گناه برای حفظ جایگاه خود تلاش می‌کرد.

روزگاری ایران اصولی به نام استقلال را برای خود متصور نبود و کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس در سفارتخانه‌های خود برای این کشور تصمیم می‌گرفتند و حتی انتصاب سران کشور نیز به نظر آن‌ها وابسته بود و در تأمین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه بودیم.

اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با پشتیبانی و حمایت مردم و تقدیم شهدا توانست علاوه‌بر اینکه رژیم پهلوی را سرنگون کند بیگانگان را نیز از آب و خاک این سرزمین برای همیشه اخراج و استقلال را به کشور بازگرداند.

استقبال بی‌نظیر مردم هنگام ورود امام خمینی(ره) به کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و بیعت همافران با ایشان از قاب‌های ماندگار دهه فجر پیروی انقلاب است که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و هرساله با مرور این تصاویر هر ایرانی احساس غرور و افتخار می‌کند.

پس از سقوط رژیم پهلوی امام خمینی(ره) در نخستین گام برای تحقق نظر مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را به رأی مردم گذاشت که با استقبال و تایید مردم همراه شد و همین موضوع به مردم‌سالاری دینی هویت بخشید زیرا اولین بار مردم نظر خود را به‌صورت مستقیم و بدون دخالت اشخاص اعلام می‌کردند.

ایران به‌واسطه نالایقی حکام و استعمار بیگانگان دچار عقب‌ماندگی‌هایی بود که می‌توان نمونه آن را نرخ پایین سواد مشاهده کرد اما اکنون نرخ باسوادی در کشور به ۹۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده اهمیت موضوع علم و افزایش آگاهی است و علاوه‌بر آن ایران ما اکنون دارای جوانانی است که می‌توانند نیازهای کشور را تأمین کنند از سوی دیگر شاهد هستیم که تعداد دانشجویان از ۱۲۰ هزار نفر به ۵ میلیون افزایش داشته است.

کشوری که در دوران جنگ تحمیلی توانایی ساخت و تهیه سیم خاردار را نداشت امروز به سطحی از بازدارندگی دست یافته که دشمنان فکر تجاوز به آن را در ذهن خود نمی‌کنند و در خلیج فارس که روزگاری حیات خلوت آمریکایی‌ها بود امروز شناورهای مختلف باید خود را با زبان فارسی معرفی کنند و آسمان آن توسط سامانه بومی سوم خرداد یا قاتل پهباد گلوبال هوک رصد و پایش می‌شود.

دشمن برای متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته دست به هر اقدامی زده است که نمونه آن تحریم‌های اقتصادی است اما دانشمندان و نخبگان همین سرزمین در شرایط تحریم اقدام به ساخت ماهواره‌بر سیمرغ کرده و همزمان سه ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهند تا بتوانیم در زمره کشورهای پیشرفته در صنعت فضایی باشیم.

پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران چنان محسوس و چشمگیر است که پروژه‌های آب‌رسانی، گازرسانی، ساخت بیمارستان و… در سطوح بعدی قرار می‌گیرند اما به واسطه قدرت رسانه‌ای دشمن در جنگ نرم این اقدامات و پیشرفت‌ها برای ما کوچک تلقی می‌شود که نیاز به تبیین واقعیت‌ها را برای ما ما مهم می‌کند؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان جهاد نام می‌برند و خاطرنشان می‌کنند به قله نزدیک هستیم و یاس و ناامیدی ممنوع است.

دشمن در آخرین تلاش و توطئه خود در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدام به فتنه‌هایی در کشور می‌کند که نیازمند تحلیل درست و دقیق شرایط دارد و در یک کلام یک جنگ شناختی همه‌جانبه را علیه مردم ما آغاز می‌کند اما می‌بینیم که در همان ایام، مردم با حضور در میدان بار دیگر با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه تجدید بیعت می‌کنند و این سخن حضرت امام خمینی(ره) را در ذهن تداعی می‌کند که مردم ما از مردم صدر اسلام بالاتر هستند.

اکنون در آستانه جشن پیروزی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش دارد و رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری را برای آن تعیین کرده‌اند و حضور پرشور را دخالت در تعیین سرنوشت و اقتدار کشور می‌دانند و رأی را وظیفه دینی و قانونی هر شخصی قلمداد کرده‌اند.

انتخاب اصلح قطعا پیشرفت و توسعه روزافزون کشور را درپی دارد و کسانی که حق رأی را از خود سلب می‌کنند نمی‌توانند برای وجود مشکلات انتقاد داشته باشند زیرا حل مشکلات نیازمند مشارکت و حضور در صحنه است و قطعا در یازدهم اسفندماه بار دیگر نظاره‌گر اقتدار ایران اسلامی خواهیم بود.

 

یحیی بیابادی؛ خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد و فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از