حالت تاریک

مرزهای کرمانشاه در صادرات به عراق رکورد زد

مرزهای کرمانشاه در صادرات به عراق رکورد زد

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق طی هفت ماهه سال‌جاری در بین گمرکات کشور بیشترین سهم را از حیث وزن و ارزش از آن خود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه اظهار کرد: طی هفت ماهه سال‌جاری میزان ۴ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۳۹ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۰۴ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون ۸۷۷ هزار و ۹۸۸ دلار به وزن ۴ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۳۷ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از میزان صادرات زمینی کالا در هفت ماهه سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۵۶۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۳ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۲ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۴۶۱ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۳۴ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۹۸ هزار و ۱۸۶ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۴۴۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۹۷ دلار کالا به وزن ۹۷۹ هزار و ۹۱۹ تن عنوان کرد.

عباس‌زاده، سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۲۱۱ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۸۴۹ دلار به وزن ۳۹۱ هزار و ۵۲۶ تن و ۲۱ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۴۵ دلار به وزن ۱۷۵ هزار و ۱۶۴ تن عنوان کرد.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از