حالت تاریک
امام جمعه سنقروکلیایی مطرح کرد:

مرمت موقوفات بهترین روش ترویج سنت حسنه وقف

مرمت موقوفات بهترین روش ترویج سنت حسنه وقف

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی مرمت موقوفات را بهترین روش تبلیغی برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام اکبری در جلسه‌ای که با حضور اصحاب وقف و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه سنقروکلیایی‌ در محل بیت امام جمعه شهرستان برگزار شد، از مجموعه اوقاف شهرستان خواست تا نسبت به بازسازی موقوفاتی که در حال حاضر نیمه تخریب یا نیازمند مرمت هستند، اقدام‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی مرمت موقوفات را بهترین تبلیغ برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه خواند.

 

حجت‌الاسلام اکبری از همت اداره اوقاف در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تقدیر و اعلام کرد که نگاه ویژه به بقاع متبرکه به‌عنوان محل امن و ملجا درماندگان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: توسعه و بازسازی فضای پیرامونی بقاع متبرکه خصوصاً حرم‌ مطهر امام‌زاده احمد(ع) می‌تواند فضای معنوی شهر را بیش از پیش تقویت و رونق ببخشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری بیان داشت: وقف یکی از برترین مصادیق احسان، نیکوکاری و عامل شکوفایی و پیشرفت و یادگار ماندگار پیامبر مهربانی(ص) است.

 

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد: سنت حسنه‌ وقف از كارهای نيكو و شايسته‌ای است که همچون صدقه جاريه باقی می‌ماند و اثرات و بركات آن نصيب افراد جامعه می‌شود.

 

وی با توجه به گرامی‌داشت هفته وقف، گفت: وقف صدقه جاریه است و در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و اولین واقف حضرت محمد(ص) است که بعد از ایشان همه اصحاب، این مسئله را پیگیری کردند.

 

حجت‌الاسلام اکبری وقف را چشمه همیشه جاری عنوان کرد و افزود: موقوفات اگر جایگاه خود را پیدا کنند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

امام جمعه سنقروکلیایی‌ تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و برنامه‌ریزی در راستای تربیت حافظان قرآنی از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از