حالت تاریک
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت حرکت مسئولان در مسیر آرمان‌های امام(ره)

ضرورت حرکت مسئولان در مسیر آرمان‌های امام(ره)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: مسئولان نظام باید در راستای آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند که شهید رئیسی نمونه‌ای‌ شاخص از آن مدیران بود.

 

افشین غنی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: مسئولان نظام باید در راستای آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند که شهید رئیسی نمونه‌ای‌ شاخص از آن مدیران بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: شهید رئیسی، رئیس جمهور منتخب مردم و انتخاب‌شده از بطن جامعه بود، ایشان فردی محرومیت چشیده و آشنا با درد مردم بود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی تراز ریاست جمهوری را جابه‌جا کرد، گفت: آیت‌الله رئیسی معیارها و ویژگی‌های خاصی داشت که او را از دیگر رؤسای جمهور متمایز می‌کرد که ویژگی اصلی ایشان ولایی بودنشان بود به گونه‌ای که تا آخرین لحظه حیات و خدمت‌رسانی‌اش از ولایت فاصله نگرفت. 

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: ایشان در کلام خود صادق بود و جمله‌ای که حاکی از عدم صداقت بود بر زبان جاری نمی‌کرد و این از ویژگی‌های یک رئیس جمهور مردمی است که در کلام و عملش صداقت داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایشان فردی خوش‌فکر، خلاق و پاکدست بود، پاکدستی یک ویژگی بسیار مهم در ریاست جمهوری است، او برای منتفع‌شدن خود و اطرافیانش پا به عرصه ریاست جمهوری نگذاشته بود.

غنی‌زاده ادامه داد: ایشان در مناصب مختلف شفافیت مالی داشتند، مبارزه با فساد از ویژگی‌های خوب رئیس جمهور شهید بود، آیت‌الله رئیسی با وجود برخورداری از مناصب مهم در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه مغرور نشد و در خود احساس قدرت نکرد. 

وی گفت: رئیس جمهور بعدی نیز باید در راستای آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری گام بردارد، انتظاری که از رئیس جمهور بعدی می‌رود این است که خود را از مردم بداند و با مشکلات آنها آشنا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نیمه نخست عمر شریف انقلاب به دلیل کینه‌توزی دشمنان، جنگ تحمیلی، تحریم و برخی مسائل اقتصادی و سیاسی دیگر، مشکلاتِ عدیده‌ای برای مردم به وجود آمد اما مردم با صلابت ایران از خود گذشتگی کردند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند. 

وی اذعان داشت: انتظار می‌رود که رئیس جمهور آتی با مشکلات مردم آشنا باشد و در مبارزه با فساد، عزم راسخی داشته باشد، عده‌ای با تبلیغات زیاد، وعده‌های نسنجیده و سخنرانی‌های هیجانی موفق به فریفتن ذهن مردم می‌شوند تا بتوانند با رسیدن به یک منصب خود و خانواده خود را با سوءاستفاده از جایگاهشان منتفع کنند. 

غنی‌زاده افزود: رئیس جمهور باید با پشتوانه مردم در مقابل این افراد و لابی‌های آنان بایستند رئیس جمهور آتی باید از وزرا و مسئولانی در دولت خود استفاده کند که امتحان خود را پس داده و توانمند باشند.

وی گفت: این افراد باید باورهای عمیقی داشته باشند و به راحتی تزلزل پیدا نکنند، وزرای پیشنهادی ایشان باید در حوزه و مسئولیتی که به آنها محول می‌شود تخصص داشته باشند، داشتن سلامتِ مالی، روانی و اخلاقی بسیار مهم است، اما در کنار این‌ها یک مسئول باید با برنامه و توانمند باشد. 

غنی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر این عوامل، رئیس جمهور در انتخاب وزرای خود باید کسانی را برگزیند که از نظرات افراد نخبه، اهل فن، دانشگاهیان، فرهیختگان و سابقون یک مسند استفاده کنند. 

وی گفت: رئیس جمهور باید فردی ساده‌زیست و به دور از تجمل‌گرایی باشد تا بتواند در دل مردم نفوذ کند، او باید امانتدار رأی مردم باشد و آنها را از انتخابشان دلسرد نکند.

غنی‌زاده ادامه داد: باورهای یک رئیس جمهور قبل و بعد از انتخابش باید یکسان و محکم باشد و پس از انتخاب نباید رویه خود را تغییر دهد و از پاسخگویی به مردم طفره رود.

وی گفت: بنابراین نداشتن ثبات در کلام و تغییر رفتارهای یک رئیس جمهور نسبت به قبل از انتخاب شدنش موجب ناامیدی مردم می‌شود و فردی که می‌خواهد برای این مسند ثبت‌نام کند باید آن را مد نظر داشته باشد ان‌شاءالله رئیس جمهوری در تراز انقلاب با مشارکت حداکثری مردم انتخاب خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از