حالت تاریک
مسابقات استانی مهارت‌آموزی سربازان وظیفه آغاز شد
دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه استان کرمانشاه:

مسابقات استانی مهارت‌آموزی سربازان وظیفه آغاز شد

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه استان کرمانشاه با اشاره به حضور ۵۰ سرباز در مرحله استانی مسابقات مهارت‌آموزی، گفت: مرحله استانی این مسابقات به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به مدت پنج روز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی‌اشرف مرادی صبح امروز شنبه در افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارتی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان کرمانشاه در مرحله استانی اظهار داشت: این مسابقات به صورت همزمان در همه رده‌های نیروهای مسلح در حال برگزاری است که در پایان نفرات برگزیده به مسابقات کشوری معرفی می‌شوند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری دوره‌های مهارتی برای سربازان وظیفه ایجاد شور و نشاط در محیط سربازی و آمادگی برای ورود به فضای کسب و کار است.

مرادی تصریح کرد: سربازی یک امر مقدس است که وظیفه سربازان دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی است اما طی سالیان اخیر علاوه بر تأمین نیاز نیروی انسانی نیروهای مسلح سیاست اشتغال‌زایی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه علاوه بر فراگیری تحصیلات دانشگاهی، مهارت‌آموزی است تا به وسیله آن بتوان مسئله بیکاری را میان جوانان تا حدودی کاهش داد.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه کرمانشاه بیان کرد: یکی از نگرانی‌های جامعه و خانواده‌ها اشتغال فرزندان است که مهارت‌آموزی می‌تواند در این حوزه نقش به‌سزایی داشته باشد، دوره‌های عملی هنگام خدمت سربازی و پس از پایان خدمت توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری است‌.

مرادی خاطرنشان کرد: برای کاهش موضوع بیکاری جوانان همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح پای کار آمده‌اند تا بتوانند برای مهارت‌آموزی جوانان گام مؤثری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی ۳۰۰ نفر از سربازان وظیفه سپاه در ۲۰ رشته مختلف شرکت داشتند که پس از برگزاری آزمون ۵۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت ۲۰ نفر به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای تمام سربازان وظیفه 

سجاد حسنی در ادامه این مراسم عنوان کرد: از سال ۹۶ قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به اهمیت اشتغال‌زایی برای جوانان تشکیل شد که تاکنون توانسته گام‌های مؤثری را در این حوزه بردارد.

مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه کرمانشاه ادامه داد: دوره‌های مهارت‌آموزی در دو بخش عمومی و تخصصی به مدت دو هفته طی ۵۴ ساعت برگزار می‌شود که دوره‌های عمومی شامل: روان‌شناسی، مهارت‌های زندگی، کارآفرینی و کسب و کار بوده و دوره‌های تخصصی با توجه به استعداد و علاقه سربازان برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از