پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-28 13:05 - شماره خبر : 8191 0
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه:

مستند فرماندهان شهید استان کرمانشاه تهیه می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان طی مهرماه، گفت: مستند فرماندهان شهید استان کرمانشاه تهیه می‌شود.

جمال برفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصت مناسبی برای معرفی چهره‌های شاخص استان در دوران دفاع مقدس و نقش محوری آن در دفاع از مرزهای کشور است که می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ شهادت نقش داشته باشد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان کرمانشاه، استان کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی معرفی کردند که در دوران دفاع مقدس با تمام توان از مرزهای ایران اسلامی محافظت و اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان کم شود.

برفی تصریح کرد: برگزاری با شکوه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه قطعاً در ایجاد فضای شور و نشاط معنوی در استان کمک شایانی خواهد کرد زیرا برنامه‌های بسیار متنوعی توسط دست‌اندرکاران تدارک دیده شده است.

وی با تشریح اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در کنگره ملی شهدای استان افزود: جشنواره ستبران زاگرس با محوریت تولید فیلم مستند از فرماندهان شهید استان کرمانشاه برگزار می‌شود و همچنین سه مستند فاخر به‌صورت جداگانه از چهره‌ها و اسطوره‌های ایثار و شهادت دفاع مقدس در دست تهیه است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای تجسمی تصویرگری تمثال شهدای شاخص استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد و وصیت‌نامه شهدا خوش‌نویسی و به چاپ خواهد رسید.

برفی عنوان کرد: در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی نیز جشنواره سرداران شهید توسط انجمن نمایش برای تهیه نمایش سیره و زندگی شهدای استان کرمانشاه انجام خواهد گرفت.

https://mersadnews.ir/short/4OOWy
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار