دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-17 20:44 - شماره خبر : 9644 0
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه:

مشکل امنیتی در مرز خسروی نداشتیم

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به تأمین امنیت کامل اربعین توسط نیروهای مسلح گفت: مشکل امنیتی در خسروی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار کیاست سپهری عصر امروز شنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار داشت: سپاه، ارتش، فراجا و مرزبانی با تلاش‌های شبانه‌روزی خود امنیت منطقه را تأمین کردند و هیچ مشکل امنیتی طی مراسم اربعین گزارش نشده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اعلام آمار تردد زائران از مرز خسروی، گفت: امسال از ابتدای ماه صفر تا پایان ۲۱ صفر، ۵۱۵ هزار نفر از مرز بین‌المللی خسروی خارج و ۴۰۵ هزار نفر وارد شده‌اند.

سپهری تصریح کرد: امسال با هماهنگی صورت گرفته و بر اساس اعلام خود زائران اربعین در تمامی شهرهای زیارتی عراق وسایل حمل و نقل برای مرز منذریه وجود داشت و زوار توانستند به سهولت از مرز خسروی به کشورمان بازگردند.

وی ادامه داد: همچنین با کنترل هوشمند مرز خسروی توانستیم تردد مجرمان را رصد و پایش کنیم که رضایت دولت عراق را در پی داشت و سطح ارائه خدمات در این مرز مثبت ارزیابی شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه افزود: مواکب عراقی مستقر در مرز منذریه طی اربعین امسال برای میزبانی شایسته و بی‌دریغ این عزیزان از زوار ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) ستودنی است و شایسته است با برگزاری مراسمی از زحمات شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی شود.

سپهری بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اربعین در مرز خسروی باید پارکینگ مسافربری دائمی در این منطقه احداث شود که پیشنهاد مسیر به مسئولان داده شده تا بتوانیم در کوتاه‌ترین مسیر زائران را به پایانه مرزی منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع امنیت مرز خسروی و منذریه برای ایران و عراق نیازمند تهیه و نصب دو دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی خسروی برای بررسی وسایل افراد هستیم تا مشکل امنیتی خاصی را نداشته باشیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VvpZd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار