حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی:

معادلات دنیا بدون ورود ایران لاینحل است

معادلات دنیا بدون ورود ایران لاینحل است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز سر تعظیم در برابر هیچ ابرقدرتی فرود نمی‌آوریم، گفت: امروز در دنیا هیچ معادله‌ای مطرح و حل نمی‌شود مگر اینکه جمهوری اسلامی به آن ورود پیدا کند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدنبی احمدی ظهر امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه راهیان نور سال یک‌هزار و ۴۰۳ بسیج دانشجویی کرمانشاه که در سالن همایش دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات در پی پیش‌آمدن حوادث ناگوار، برکاتی نهفته است که یکی از آن حوادث در کشور ما، جنگ تحمیلی بود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در آغاز پیروزی انقلاب، جنگی وسیع در ابعاد مختلف نظامی، دفاعی و بعد از آن تحریم‌ها علیه ما تحمیل شد که این وقایع تلخ منجر به رشد و پویایی کشور ایران اسلامی شد.

وی گفت: در سال یک‌هزار و ۴۰۱ نیز به بهانه فوت یک دختر جوان، واقعه دلخراشی پیش آمد و با اغتشاشات برنامه‌ریزی شده بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها و سایر اموال عمومی را به آتش کشیدند و به ۵۰ هزار نفر نیروی سازمان‌یافته مأموریت دادند که به کشور ایران آسیب برسانند.

احمدی خاطرنشان کرد: در آن برهه از زمان ۴۰ درصد از اقتصاد ایران آسیب دید طوری که هیچ‌کس تمایل به سرمایه‌گذاری در این کشور نداشت اما پس از آن اوضاع به ثبات رسید و اکنون همان کشورهای آمریکایی اروپایی که برای ما طرح‌ریزی کرده بودند گرفتار همین قضیه آشوب و تحریم هستند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی ما حتی نتوانستیم سیم خاردار تولید کنیم و همه کشورها متحد شده بودند که به ایران کمک نکنند اما به لطف خداوند و تلاش دانشمندان اکنون در حوزه تجهیزات دفاعی خودکفا شده‌ایم و در نقطه‌زنی موشکی حرف اول را می‌زنیم.

رئیس دانشگاه رازی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورهای دنیا از جمله یمن، روسیه و.. بسیج شده‌اند که از تجهیزات موشکی و پهپادی ما استفاده کنند.

وی عنوان کرد: عملیات وعده صادق نمونه بارزی از توان دفاعی ایران اسلامی بود که کشورهای آمریکایی و رژیم منحوس صهیونیستی نتوانستند جلوی این حمله با اقتدار موشکی را بگیرند که همه اینها از برکات دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از عملیات‌های غرورآفرین و استراتژیک عملیات بازی‌دراز بود که با خون پاک شهیدانی همچون شهید قربان‌شیرودی، شهید وزوایی، شهید موحددانش، شهید گلاب، شهید غفاری و...انجام شد و به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه میراث‌دار خون پاک چنین شهدایی هستیم، گفت: به برکت خون شهدا که امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند در بسیاری از مباحث علمی در سطح ملی و بین‌المللی حائز رتبه برتر هستیم.

احمدی تصریح کرد: به برکت خون شهدا امروز سر تعظیم در برابر هیچ ابرقدرتی فرود نمی‌آوریم و توانسته‌ایم حاشیه‌ای امن در فرا مرزها پیدا کنیم و حتی در سوریه آن را گسترش دهیم.

وی گفت: امروز در دنیا هیچ معادله‌ای مطرح و حل نمی‌شود مگر اینکه جمهوری اسلامی به آن ورود پیدا کند.

احمدی افزود: امروز در آمریکا، ایرلند، فرانسه، مکزیک و.. اگر جوانان بیدار شده‌اند به برکت نامه مقام معظم رهبری است که در سال ۹۳ خطاب به جوانان غربی نوشتند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برای همه ما افتخار است، گفت: عزت و استقلال را مدیون خون شهیدان هستیم و باید احترام به شهدا در رفتار، سکنات و پندار ما هویدا باشد.

اعزام یک‌هزار دانشجوی کرمانشاهی به ارتفاعات بازی‌دراز

قاسم امجدیان نیز در این مراسم اظهار داشت: مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشجویی سال یک‌هزار و ۴۰۳ امروز نوزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه افزود: تعداد یک‌هزار دانشجو از همه دانشگاه‌های سراسر استان به ارتفاعات بازی‌دراز اعزام می‌شوند.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هر ساله جمعی از جوانان دانشجو از مناطق عملیاتی راهیان نور غرب کشور بازدید می‌کنند.

امجدیان گفت: برنامه اردوی راهیان نور در تبیین حماسه‌آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان و همچنین ایجاد روحیه معنوی شهادت‌طلبی نقش بسیار مهمی دارد.

گفتنی است، مراسم بدرقه کاروان‌های راهیان نور دانشجویی امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور مسئولان دانشگاه در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از