حالت تاریک
معاون سیاسی فرماندار کنگاور:

معاهدات بین‌المللی برای مردم مظلوم فلسطین کاربرد ندارد

معاهدات بین‌المللی برای مردم مظلوم فلسطین کاربرد ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در بیمارستان شفاء غزه، گفت: در تاریخ جهان چنین جنایاتی بی‌سابقه است و قوانین جنگ و معاهدات بین‌المللی برای مردم مظلوم فلسطین کاربرد ندارد.

هوشنگ یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ با بیان اینکه حمایت بی‌‌قید و شرط اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی باعث می‌شود جنگ ادامه پیدا کند، اظهار داشت: این جنایات بی‌حد و حصر آنها هیچ‌گونه تطابقی با قوانین جنگ و معاهدات بین‌المللی ندارد.

وی افزود: در جنگی که زنان  و کودکان بیشترین درصد قربانیان را دارند و سیستم‌های امدادرسانی وکمک‌های انسان‌دوستانه جایگاهی ندارد نسل‌کشی و جنایت‌های بی‌سابقه در تاریخ به اوج خود رسیده است زیرا انسانیت برای رژیم غاصب و حامیانش معنا نشده است.

یوسفی با اشاره به اینکه  مرور کم و کیف آمار تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین مظلوم، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: این رژیم به چه قانونی پایبند است که حتی اسرای خود در حماس را از  کمک‌های بشردوستانه محروم کرده و جان آنها را نیز در معرض خطر قرار داده است.

وی به کم و کیف آمار تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: در آمارهای وحشتناکی که در سطح جهان منتشر شده، ۱۴ هزار و ۲۸۰ کودک شهید شده‌اند، ۲۷ نفر بر اثر قحطی و گرسنگی شهید شدند، ۹ هزار و ۳۴۰ زن شهید، ۶ هزار زن باردار بودند که مصداق بارز جنایت آشکار و نسل کشی این رژیم غاصب است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور با بیان اینکه ۱۷ هزار کودک در نوار غزه بی‌سرپرست فاقد والدین هستند، تصریح کرد: شهادت ۳۶۴ تن از پرسنل پزشکی، دستگیری ۲۶۹ مورد پرسنل پزشکی در حال ارائه خدمت، از ۱۵۸ موسسه بهداشتی، ۳۲ بیمارستان، ۵۳ مرکز بهداشتی ، ۱۲۶ آمبولانس در حال خدمت‌رسانی و به شهادت رساندن ۱۳۶ خبرنگار شهید و ۱۲ مورد دستگیری تایید شده که اسامی آنها مشخص و سرشماری شده است. 

یوسفی عنوان کرد: خلاف همه قوانین جنگ و معاهدات بین‌المللی،  مجروحان و بیماران در نوار غزه از درمان خاصی برخوردار نشدند که شرایط و نیازهای آنها تأمین شود. 

وی افزود: براساس گزارشات، وزارت بهداشت نوار غزه ۱۱ هزار مجروح را شمارش کرده که برای نجات جان خود و درمان نیاز به مسافرت داشتند، بنابراین اقامت در غزه هر روز آنها را در معرض مرگ قرار می‌دهد. 

یوسفی به آمار فراوانی مجروحان و بیماران در معرض خطر در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار بیمار سرطانی در معرض مرگ و نیازمند درمان و ۷۰۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری‌های عفونی و ۳۵۰ هزار بیمار مزمن به دلیل عدم مصرف دارو در معرض خطر هستند.

مروری بر قوانینی که برای غزه اجرایی نمی‌شود 

یوسفی در ادامه به قوانین بین‌الملل و عملکرد ذاتی شورای امنیت و مسئولیت سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته نیز اشاره کرد و افزود: شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵ عضو که قدرتمندترین نهاد سازمان ملل است و وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد اقرار بر این دارد که این اقدامات رژیم صهیونیستی می‌تواند تهدیدات موجود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند. 

وی ادامه داد: چندین مرحله حمله تروريستي به بيمارستان الشفا در غزه و به خاک و خون کشيدن زنان و کودکان گرسنه، مظلوم و بي‌پناه اين بيمارستان از کار افتادن سیستم‌های امدادرسانی انسان‌دوستانه در غزه، سند مهمی بر جنایت رژیم غاصب است که با عدم اقدام موثر جامعه بین‌المللی، زمینه را بیش از پیش برای انجام فعل‌های مغایر با موازین بین‌المللی در قالب بی‌ثباتی، نقض حقوق بشر و عدم پاسخگویی و عادی شدن جنایت‌ها فراهم آورده که زنگ خطری برای آزادگان جهان است.

سکوت و خاموش شدن فریادها باعث تشدید این جنایت‌ها است

یوسفی تصریح کرد: سکوت و خاموش شدن فریادها خطر بزرگتری است که  موجب تشدید این جنایت‌ها شده و  درد اینجا است که متولیان حقوق بین‌الملل به ویژه مجریان  قوانین حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قوانین کیفری به وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کنند و در سایه همین سکوت عادی شدن جنایات ادامه دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور ضمن محکومیت این جنایات هولناک از آزادگان جهان خواست که این سکوت را بشکنند و مسئولیت سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته برای فعل‌های مغایر با موازین بین‌المللی در جنایات هولناک و تجاوز صهیونیست‌ها در جنگ ۲۰۱۴ غزه را یادآوری کنند.

وی بررسی حقایق و تخلفات بین‌المللی، ارائه گزارش درخصوص جرایم ارتکابی و ترغیب جامعه بین‌المللی برای اقدام مؤثر و ملزم ساختن مسببین و مسئولان در برابر جرایم ارتکابی را الزامی دانست و گفت: گذشت زمان و عدم اقدام موثر جامعه بین‌المللی، زمینه را بیش از پیش برای انجام فعل‌های مغایر با موازین بین‌المللی در قالب بی‌ثباتی، نقض حقوق بشر و عدم پاسخگویی فراهم می‌آورد.

یوسفی خاطرنشان کرد: این موجودات پست‌تر از خوک‌های کثیف و درندگان وحشی  روز به روز برجنایاتشان به زنان مسلمانِ گرسنه و تشنه اضافه کرده و همچنان به  شکل فجیعی انسان‌های بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند و حتی به زنان باردار رحم نمی‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور در پایان خطاب به آحاد مردم و ملت‌های آزاده، گفت: بیایید به پاس انسان بودن فریاد یا مظلوم را بار دیگر در کل جهان به صدا دربیاوریم و رهبر آزادگان جهان امام خامنه‌ای عزیز را تنها نگذاریم مطمئنأ خداوند تبارک و تعالی این جنایات هولناک را به وسیله انسان‌های پاک و شجاع در سراسر جهان به خصوص کشورهای مسلمان  بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و با این اوضاع و احوال ظهور حضرت مهدی(عج) هم نزدیک است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از