حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

معلمان باید در تمام عرصه‌ها پیشرو باشند

معلمان باید در تمام عرصه‌ها پیشرو باشند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معلم باید پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشد گفت: معلمان باید در تمام عرصه‌ها پیشرو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: افزایش کیفیت مدارس دولتی و ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی از برنامه‌های اصلی مدیریت ارشد استان در حوزه آموزش و پرورش استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه گفت: سرعت تحولات جهانی در یک دهه گذشته نسبت به سال‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست و معلمان این تغییر و تحولات را به خوبی احساس می‌کنند و شرایط مدارس امروز با سال‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست و ضرورت دارد معلمان همواره جلوتر از دانش‌آموزان باشند.

صحرایی بیان کرد: معلم باید در دانش و مهارت پیشرو باشد تا بتواند نیازهای دانش‌آموزان را بر طرف کند و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی را با نسل نوجوان و جوان داشته باشد و معلم نمی‌تواند نسبت به زمان و مکان عقب باشد.

وی ادامه داد: شهید مطهری به این دلیل به عنوان نماد معلم شناخته شد که از زمان و مکان خود جلوتر بود بنابراین باید معلمان در تمام عرصه‌ها پیشرو باشند و این پیشگام بودن باید سبب شود دانش‌آموزان استفاده بیشتری از توانایی‌های معلمان خود داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی معدل امتحان نهایی در کنکور تصریح کرد: هر چقدر مرجعیت از کلاس‌های کنکوری به معلم و مدرسه بازگردد تأثیر بهتر و بیشتری را خواهیم داشت که نمونه آن کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان کرمانشاهی در آزمون سراسری است.

صحرایی عنوان کرد: امروز سطح آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش یافته و مشاهده می‌کنید که دانشجویان آمریکا نسب به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند اما شعار آزادی بیان به دست سیاستمداران آنها در حال نابودی است و هيچکس اعتراضی به کشتار زنان و کودکان ندارد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران به درستی نابودی ابر قدرت‌های شرق و غرب را پیش‌بینی کرد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: آمریکا رو به افول است و اقتدار و بازدارندگی کشورمان به صورتی است که از لحظات اولیه خبر انتقام سخت و پشیمان‌کننده را مخابره می‌کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمن با توجه به شناختی که از قدرت بازدارندگی کشورمان دارد تنها نظاره‌گر اقدام جمهوری اسلامی ایران است و نظم نوین جهانی در حال تغییر است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از