پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-13 13:36 - شماره خبر : 9532 0
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

منتظر نباشیم از خارج نسخه کشورداری بپیچند

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تجربیات تلخ گذشته کشور در اعتماد به غرب گفت: کشور ما سال‌ها است که عواقب اعتماد به غرب را تجربه کرده بنابراین نباید منتظر باشیم از خارج نسخه کشورداری برای ما بپیچند.

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در کشوری با نظام جمهوری اسلامی وجود دیدگاه‌های سیاسی متفاوت در عرصه قدرت و حاکمیت امری بدیهی است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه گروه‌های مختلف در کشور ما بر اساس دیدگاه سیاسی خود به اداره مملکت می‌پردازند، افزود: در کشور ایران تنها ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب انتخاباتی در باب نوع حاکمیت در کشور برگزار شد. 

احمدی گفت: در دیگر کشورهای دنیا که انقلاب در آنها رخ داده است گاهی سال‌ها طول کشیده تا بتوانند یک انتخابات آزاد برگزار کنند بنابراین انتخابات از نقاط قوت و مثبت موجود در کشور ما است.

وی تصریح کرد: دولت پزشکیان چهره اسلامی، انقلابی و با التزام قولی و رفتاری است که با انتخاب مردم و تنفیذ مقام عظمای ولایت به ریاست‌جمهوری برگزیده شد.

احمدی گفت: یکی از نگرانی‌های موجود در ارتباط با انتخاب پزشکیان برگزیدن کابینه‌ای یک‌دست و از یک جناح و طیف خاص بود، خوشبختانه در این زمینه تک حزبی عمل نکرد و چندین وزیر در کابینه ایشان از وزرای دولت‌های پیشین هستند، چندین وزیر نیز در کابینه ایشان با نگاه متمایل به اصولگرایی انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این انتصاب‌ها از بارقه‌های التزام عملی ایشان به شعار وفاق ملی بود، افزود: ادامه این اقدام سازنده ایشان موجب اداره بهتر مملکت خواهد شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: از دیگر نکات سازنده دکتر پزشکیان این است که ایشان مدام از رهبری به عنوان هدایتگر جامعه نام می‌برد و اعلام کرد که در انتخاب هیأت دولت از رهبری مشورت گرفته‌ است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مثبت رئیس‌جمهور این است که عنوان می‌کند که می‌خواهد مملکت را بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور اداره کند ایشان با اقدامات و سخنان مثبت خود می‌تواند آغازگر راه جدیدی در شیوه حکومت‌داری جمهوری اسلامی باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: معمولاً دولت‌های پیشین، اعضای کابینه و معاونان خود را از جریانات همسو و هم رآی با خود انتخاب می‌کردند که خوشبختانه چنین رویکردی در دولت جدید کمتر به چشم می‌خورد. 

وی بیان کرد: آرمان‌ها و اصول کشور زمانی می‌تواند محقق شوند که نگاه حکومت‌داری متناسب با آنها تنظیم شود؛ نمی‌توان آرمان‌های انقلاب را دنبال کرد اما منتظر ماند تا دیگران از خارج نسخه کشورداری را بپیچند این امر با هیچ منشی سازگار نیست و حتی غیر ممکن است.

احمدی با اشاره به تجربیات تلخ گذشته کشور در اعتماد به غرب افزود: کشور ما سال‌ها است که عواقب اعتماد به غرب را تجربه کرده و دنیای استکبار و منش سردمداران آن را شناخته است، بنابراین این نگرانی وجود دارد که برخی افراد که در کنار ایشان هستند نگاه‌های غرب‌گرایانه‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسی منکر این نیست که کشور ما باید با جهان تعاملات سیاسی داشته باشد اما به شرطی که عزت، مصلحت، حکمت و استقلال کشور حفظ شود و روابط با کشورهای دیگر باید در چهارچوب مبارزه با ظلم و ستم‌ناپذیری باشد.

وی گفت: اگر یک شخصیت سیاسی سابقه گرایش به غرب را داشته باشد و به گونه‌ای در گذشته مجذوب غرب بوده باشد و نسخه‌های پیچیده شده توسط غرب را دنبال کرده باشد و بخواهد همین رویه را ادامه دهد قطعاً مشی او با آرمان‌های انقلاب اسلامی هم‌خوانی ندارد و این نگرانی وجود دارد که رئیس جمهور بخواهد در اقدامات و تصمیمات مهم دولتی از رأی و نظر این افراد بیش از حد لازم و صلاح مملکت استفاده کند اما با این وجود، تاکنون عملکرد رئیس‌جمهور منتخب، انقلابی ارزیابی شده است؛ البته، باید در نظر داشت که ارزیابی نهایی عملکرد یک دولت، مستلزم بررسی دقیق‌تر سیاست‌ها و اقدامات آن در طول دوره مسئولیت است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NE5nX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار