حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

ناتوان‌دانستن جوانان ایرانی سند عدم خودباوری پزشکیان

ناتوان‌دانستن جوانان ایرانی سند عدم خودباوری پزشکیان

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جوانان و نخبگان ایرانی توانایی اداره کشور را دارند اما متأسفانه بعضی به زعم خودشان جوانان را توانمند نمی‌دانند و تنها اطرافیان خود را مدنظر دارند.

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  اظهار داشت: با توجه به وجود نخبگان در حال حاضر در جهان یک پراکندگی خاص وجود دارد اما در قاره آسیا نخبگان از سرآمدان جهان هستند و نکته قابل توجه اینکه ضریب هوشی و IQ اشخاص ایرانی در حال حاضر در جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با توجه به این ضریب هوشی بالا، از لحاظ شرایطی که اکنون حاکم بر کشور است، استفاده از جوانان نخبه، باهوش و دارای ضریب هوشی بالا به درستی استفاده نمی‌شود در حالی که ایرانی‌ها در کشور‌های مختلف دارای جایگاه علمی و عملی در دانشگاه‌ها، مؤسسات ویژه مطالعاتی و شرکت‌های بین‌المللی هستند و لیاقت خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

لطیفی اذعان کرد: در این که توانایی فردی و علمی ایرانیان در جهان سرآمد است هیچ شکی نیست؛ لذا با توجه به مواردی که گفته شد پیروزی انقلاب اسلامی در همان ابتدا با مشکلات متعددی همراه شد و جوانان و نخبگان ایرانی در عرصه جنگ و مبارزه در مقابل تمام جهان عرض اندام کردند و در واقع توانایی خود را به منصه ظهور رساندند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: پس از دوران جنگ تحمیلی در عرصه‌های اقتصادی از جوانان نخبه به درستی استفاده نشد در حالی که در عرصه‌هایی که از جوانان استفاده شد از جمله صنایع نظامی، موشکی، زیردریایی و... که دست اقشار نفوذی و منفعت‌طلب کوتاه بود توانستیم در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام حرکت کنیم و پیشرفت ملموسی داشتیم و این جوانان نخبه ایرانی بودند که توانستند در عرصه‌های مختلف کشور را حائز رتبه‌های برتر جهانی کنند.

وی در ادامه افزود: جوانان نخبه ایرانی توانایی هر کاری را دارند و می‌توانند کشور ایران را از مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان به وجود آمده‌ رهایی بخشند و اقتصاد کشور را پویا کنند، اما متأسفانه ناکارآمدی مسئولان و عدم استفاده و به‌کارگیری نخبگان داخلی و ویژه‌خواری عده‌ای خاص که برای عموم مردم شناخته شده‌اند باعث شده که جمهوری اسلامی ایران از ناحیه اقتصادی و بحث مدیریت کلان اجتماعی با مشکل مواجه شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: وجود عوامل نفوذی داخلی و افرادی که منفعت‌طلبی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، باعث شد که ایران اسلامی در برخی از حوزه‌ها پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر همه کشورهای جهان پذیرای نخبگان ایرانی و به دنبال این هستند که نخبه‌ها را به هر صورتی جذب کنند، لذا ورودی تمام دانشگاه‌های جهان به روی ایرانی‌ها باز است و به راحتی ایرانی‌ها را جذب می‌کنند و برای آنها دعوت‌نامه‌ می‌فرستند.

لطیفی تأکید کرد: جوانان و نخبگان ایرانی توانایی اداره کشور را دارند اما متأسفانه بعضی به زعم خودشان جوانان را توانمند نمی‌دانند و تنها اطرافیان خود را مدنظر دارند و به دنبال این هستند که نیرو‌های متخصص و توانای اقتصادی از خارج وارد کنند که این نشان از عدم خودباوری و خود‌کم‌بینی در جامعه ایران است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از