پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-12-02 11:22 - شماره خبر : 5257 0
استاندار کرمانشاه:

کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست

استاندار کرمانشاه گفت: آنچنان که باید از ظرفیت مرز استفاده نکرده‌ایم و کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست بلکه می‌توان از آن به‌عنوان یک مسکن پیشنهاد موقت برای شرایط خاص تلقی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان پاوه در نشست با متنفذین، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در جلسه دو هفته قبل، تاکید بسیار جدی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری داشتند که باید بیشتر مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: میراث فرهنگی در استان کرمانشاه ذوقی و سلیقه‌ای نیست بلکه باید در این رابطه عالمانه و مجاهدانه برخورد و اقدام کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین فرصت‌های استان، گردشگری و میراث فرهنگی است و مجموعه اورامانات نیز در این مقوله فرصت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

صحرایی بیان داشت: تمرکز بیشتر ما در سال آینده بر حوزه گردشگری است که طبیعتا این منطقه اورامانات توجه ویژه‌ای را به خودش معطوف خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: گردگشری ما باید متناسب و در چارچوب ارزش‌ها باشد و حتما گردشگری را با توجه به مجموعه شایستگی‌های عمومی و اقلیمی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در عین تمرکز بر مسایل فرهنگی، می‌توان جذب گردشگر و سرمایه‌گذار داشت، گفت: باید در سال آینده طوری حرکت کنیم گردشگری، فرهنگ و تفکر ما تحت تأثیر فرهنگ دیگر قرار نگیرد و اگر از همان ابتدا گردشگر بداند به اقلیم جذاب ما از حالات مختلف فرهنگ و فکر وارد می‌شود خود را همراه خواهد کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: آنچنان که باید از ظرفیت مرز استفاده نکرده‌ایم و کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان یک مسکن پیشنهاد موقت برای شرایط خاص تلقی کرد.

وی افزود: باید استفاده از ظرفیت مرزهای ما به سمت ایجاد استفاده پایدار با حفط کرامت و ارزش مرزنشینان برود که بازارچه‌های مرزی باید با حفظ شخصیت و کرامت مرزنشینان از آن استفاده کنند؛ تأکید ما این است که منفعت مرز در وهله اول به مرزنیشان برسد.

صحرایی گفت: اگر پیشنهاد کاربردی و اثرگذاری برای حل مشکلات داشته باشید، قطعا ما نیز به این پیشنهادات طالب خواهیم بود تا به برنامه منسجم بازارچه مرزی برسیم، حال تعاونی باشد یا رسیدگی و ساماندهی به مرزنیشان.

وی با بیان اینکه مباحث گردشگری و بهداشت و درمان نیز دارای اهمیت است، گفت: وجود ۲۸ متخصص پزشک در شهرستان پاوه، یک سرمایه است و این امکان را فراهم می‌کند که بیمار کشور همسایه در استان‌های شرقی به دنبال مداوا نباشد.

وی خاطر نشان کرد: خالی بودن سمت ریاست فرهنگ و ارشاد در شهرستان پاوه قابل قبول نیست و در اولین فرصت این موضوع پیگیری می‌شود گرچه مراحل استعلام گزینه‌ها در حال انجام است.

وی گفت: بر اساس گزارشات آب هانی‌کوان هیچ مشکلی ندارد، بهداشتی و مثل بقیه آب‌های استان است، و در غیر این صورت هیچ مماشاتی از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد بود.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی شهرستان دچار آسیب شده است و قطعا اصلاح و بهسازی راه‌ها را دنبال خواهم کرد.

وی اظهار کرد: در رابطه با احداث سالن همایش نیز، در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان مطرح خواهد شد، پاوه دیار فکر و فرهنگ و هنر است و در این زمینه احداث سالن همایش دنبال می‌شود.

 

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V9YER
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار