حالت تاریک
فرماندار جوانرود مطرح کرد:

نقش انکارناپذیر خدمات دامپزشکی در تأمین امنیت‌غذایی

نقش انکارناپذیر خدمات دامپزشکی در تأمین امنیت‌غذایی

فرماندار شهرستان جوانرود بر نقش انکارناپذیر خدمات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نامدار حسینی امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و مسئولان دامپزشکی استان کرمانشاه، اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت و بهداشت عمومی باید با جدیت تمام در حوزه‌های مربوطه تلاش کند.

 

وی افزود: فرمانداری جوانرود در راستای خدمت بیشتر به مردم  و تحقق پیشبرد اهداف دامپزشکی آماده انجام هر گونه همکاری است.

 

فرماندار جوانرود با اشاره به نقش دامپزشکی در دو جنبه بهداشتی و اقتصادی و یادآوری اهمیت دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه، گفت: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و واگیر دامی نقشی اساسی در تأمین بهداشت عمومی جامعه و حفظ سرمایه ملی کشور دارد.

 

تلاش برای تامین سلامت مردم

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز با تبیین خدمات دامپزشکی خواستار حمایت‌های فرماندار برای پیشبرد اهداف این سازمان شد و گفت: هدف دامپزشکی تامین سلامت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در راستای کمک به تولید ناخالص ملی و افزایش اشتغالزایی  بهداشت و سلامت عمومی است.

 

حسین حیدری به کشتارهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: کشتارهای غیر مجاز تنها مختص یک شهرستان در استان کرمانشاه نیست و افزود:  این موضوع با توجه به اهمیت اقتصادی، ذائقه و فرهنگ مردم در استان زاگرس‌نشین بخشی از مشاغل و اشتغالزایی محسوب می‌شود.

 

وی به احداث کشتارگاه نیمه‌صنعتی مابین شهرستان‌های روانسر و جوانرود (روستای بنچله) اشاره و عنوان کرد: این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از این پروژه می‌توانیم کشتارهای غیر مجاز در شهرستان‌های اورامانات را در این کشتارگاه ساماندهی کنیم.

 

نظارت مستمر بر فعالیت کشتارگاه‌ها

 

حجت‌الاسلام رضا حسنی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه هم به نظارت‌های شرعی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه سه کشتارگاه صنعتی، ۱۳ کشتارگاه سنتی و هفت کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که روزانه نظارت‌های لازم بر این کشتارگاه‌ها انجام می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسنی یادآور شد: تمام دغدغه ما تامین گوشت حلال و بهداشتی برای  شهروندان است.

نقش انکارناپذیر خدمات دامپزشکی در تأمین امنیت‌غذایی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از