حالت تاریک
رئیس جامعه انجمن‌های بوم‌گردی ایران مطرح کرد:

نقش خانه‌های بوم‌گردی در حفظ تنوع زیستی

نقش خانه‌های بوم‌گردی در حفظ تنوع زیستی

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم‌گردی ایران با تأکید بر توانمندسازی مدیران خانه‌های بوم‌گردی، گفت: خانه‌های بوم‌گردی قابلیت این موضوع را دارند که آداب، رسوم، پوشش محلی و انواع خوراک سنتی را معرفی کنند.

 

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یاور عبیری صبح امروز یک‌شنبه در سومین سمینار آموزشی_تجربی خانه‌های بوم‌گردی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این سمینار ۲۵۰ نفر از مدیران خانه‌های بوم‌گردی در سراسر کشور حضور دارند و یکی از اهداف آن آموزش و توانمندی مدیران است.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم‌گردی ایران افزود: یکی از کارهای انجام شده تغییر سرفصل‌های کتاب خانه‌های بوم‌گردی بود که نسخه ویرایش‌شده آن به همه استان‌ها ارسال شده است.

وی گفت: در سمینار آموزشی و تجربی برای خانه‌های بوم‌گردی باید انقلابی در آموزش صورت گیرد تا شاهد ارتقا و کیفیت جایگاه خانه‌های بوم‌گردی باشیم.

عبیری با اشاره به اینکه یکم خردادماه روز جهانی تنوع زیستی-فرهنگی است، ادامه داد: خانه‌های بوم‌گردی قابلیت این موضوع را دارند که آداب، رسوم، پوشش محلی و انواع خوراک سنتی را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش باید در روستاها شکل بگیرد، تصریح کرد: باید مربیان به روستاها و مناطق بروند و آموزش دهند تا شاهد ارتقای کیفیت بوم‌گردی‌ها باشیم.

عبیری بر توانمندسازی مدیران خانه‌های بوم‌گردی تأکید کرد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها باید در سطح بین‌المللی ارتقا پیدا کنند و برای توسعه استان‌ها از آنها بهره ببریم.

وی گفت: سمینار آموزشی‌_تجربی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور یکی از بزرگترین سر فصل‌های آموزشی وزارت میراث‌فرهنگی برای توانمندسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

گفتنی است؛ به همت جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور این سمینار ملی از ۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به صورت حضوری در استان کرمانشاه در حال برگزاری است و مدیران از مناطق طبیعی‌_تاریخی استان کرمانشاه بازدید خواهند کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از