حالت تاریک
مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل‌ذهاب:

نقش زنان در جامعه انسان‌سازی است

نقش زنان در جامعه انسان‌سازی است

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل‌ذهاب گفت: مهمترین واحد سازنده اجتماع خانواده است و اجتماع روی خانواده قائم است و نقش زنان در جامعه انسان‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقداد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: مردم جمهوری اسلامی ایران و آزادی‌خواهان دنیا و گروه‌های مقاومت سر سفره حضرت موسی‌ ابن‌ جعفر(ع) نشسته‌اند. 

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل‌ذهاب افزود: امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) فرزندان موسی‌ ابن‌ جعفر(ع) هستند که ولی‌نعمت برای مردم ایران هستند، از نوادگان حضرت موسی‌ ابن‌ جعفر(ع)، امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی هستند. 

وی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت معصومه(س) بانی تربیت عالمان و بزرگانی است که یکی از آن‌ها حضرت امام(ره) است، مادر علم و مادر طلاب این بانوی بزرگوار است، بزرگانی که در قم سر سفره این بانو نشسته‌اند و خواهند نشست کم نیستند. 

یعقوبی بیان داشت: وجود مقدس حضرت معصومه(س) این‌قدر شأن و منزلت و جایگاه دارد که در بهشت ایشان شفاعت می‌کند، یعنی در بهشت جایگاهی دارند که بهشتیان را برای جایگاهی بهتر و والاتر شفاعت می‌کند. 

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل‌ذهاب گفت: چه جایگاهی بالاتر از اینکه ثواب زیارت قبر ایشان مانند ثواب زیارت قبر حضرت زهرا(س) است، امام جواد(ع) در حدیثی می‌فرمایند: مَن زارَ قَبرَ عَمَّتی بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ کسی که فاطمه معصومه در قم را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود البته کسی حق حضرت معصومه(س) را بداند و بشناسد. 

وی ادامه داد: چه جایگاهی بالاتر از این که حوزه علمیه سر سفره ایشان نشسته‌اند و بیش از ۱۵۰ هزار طلبه خارجی از اتباع کشورهای دیگر در قم مشغول تحصیل و نشر عقاید حقه جعفری هستند. 

یعقوبی خاطرنشان کرد: اسلام برای بانوان دو یا سه الگو بیشتر قرار نداده است که این موارد واقعا سیده نساءالعالمین هستند، اول حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و فاطمه معصومه(س)، این ارزش و جایگاه و شأن و منزلت بانوان را نشان می‌دهد که دختری هم کفو نداشت در قم ساکن شد و منشأ خیر و برکات همه علما شد. 

وی افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی که یکی از بزرگترین مفسران قرن است از عربستان و اهل سنت‌های ساکن جمهوری اسلامی پای درس ایشان می‌نشینند، این مفسر بزرگ قرآن می‌گوید که ما هر چه داریم از بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه معصومه(س) است. 

وی با اشاره به جایگاه این بانوی بزرگوار، اذعان داشت: بانوان چنان جایگاهی دارند که سفره تربیت به فاطمه معصومه(س) واگذار شده و بانیان تربیت سر این سفره نشسته‌اند و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه این بزرگوار است. 

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل‌ذهاب در پایان گفت: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرماید نقش زنان اگر زیادتر از مردان ندانیم کمتر از مردان نیست، از جنبه اجتماعی زنان و دختران همیشه در تحولات نقش داشته‌اند، مهمترین واحد سازنده اجتماع خانواده است و اجتماع روی خانواده قائم است و نقش زنان در جامعه انسان‌سازی است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از