حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
دروازه کربلا آماده عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)؛

محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم مقدمات برگزاری مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در استان کرمانشاه فراهم شده تا از ظرفیت هیئات مذهبی به عنوان کانون جهاد تبیین بیشترین بهره‌برداری به عمل آید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) هیئات و دسته‌جات مذهبی خود را برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) آماده می‌کنند و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا را برای حضور مردم آماده می‌کنند.

مسئولان و دست‌اندرکاران هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم تلاش می‌کنند تا شرایط برگزاری هر چه با شکوه‌تر عزای حضرت سیدالشهدا(ع) را فراهم کنند و با نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های مشکی اعلام عزای امام حسین(ع) می‌کنند که در این میان برپایی هیئات در شهر و روستاها، فقیر و غنی نمی‌شناسد بلکه همگان خود را برای یک ماه عزاداری خاندان اهل‌ بیت(ع) آماده می‌کنند.

ماه محرم که فرا می‌رسد دل‌های عاشقان راهی کربلای امام حسین(ع) می‌شود و استان کرمانشاه که از دیرباز در مسیر زائران کربلا قرار داشته رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد و در کوچه و محلات هیئات بسیاری تشکیل می‌شود تا عزای امام حسین(ع) را اقامه کنند.

بسیاری از مردم همزمان با ماه محرم پیراهن مشکی به تن می‌کنند و مادران با همراه داشتن فرزندان خود در هیئات عزاداری امام حسین(ع) سعی دارند فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت را به آنها بیاموزند تا نسل آینده نیز ادامه‌دهنده راه حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.


آماده‌سازی فضاسازی شهری کرمانشاه متناسب با ماه محرم

ایمان درخشی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در آستانه ماه محرم و فرا رسیدن دهه نخست عزاداری امام حسین(ع) فضاسازی شهر کرمانشاه با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام گرفته و بیش از ۳۰ پایه بیلبورد و عرشه پل عابر پیاده با مضامین برگرفته از کتاب فتح خون شهید آوینی منقش شده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه گفت: همچنین همزمان با روز نخست ماه محرم اهتزاز پرچم عزای امام حسین(ع) را به مساحت ۳۶۰ متر مربع در پارک شیرین خواهیم داشت که افتتاحیه سوگواره نواهای آیینی کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با محوریت شعار کرمانشاه دروازه کربلا برگزار می‌شود.

درخشی بیان کرد: برای نخستین بار در استان کرمانشاه هیئات نونهالان را با محوریت آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با برپایی هیئات عزاداری امام حسین(ع) خواهیم داشت که روزانه در پارک درخشان با هدف آشنایی با مکتب عاشورا در دهه اول ماه محرم شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به نام دروازه کربلا نام‌گذاری شده است، ادامه داد: جمعی از روحانیون و سخنرانان مذهبی با همراهی مسئولان فرهنگی کرمانشاه هر شب در یک هیأت قدیمی و تازه‌تأسیس حضور می‌یابند و از دست‌اندرکاران آن هیئات تقدیر به عمل می‌آورند و همزمان مسابقه نقاشی ویژه کودکان نیز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: یکی از اقدامات مرکز ارتباطات این سازمان تهیه ۳۰ کلیپ سخنرانی کوتاه با موضوع بصیرت عاشورایی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود و سعی دارد افراد مختلف را با مبانی قیام عاشورا آشنا کند.

درخشی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه راه‌اندازی حسینیه سیار در محلات حاشیه‌نشین و ایستگاه سخنرانی در سه پارک رهایی سراب قنبر، پارک شرقی و پارک شبدیز در کمربندی غربی کرمانشاه است.


استان کرمانشاه یک‌هزار و ۸۰۰ هيأت مذهبی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ماه محرم، ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است که هیئات مذهبی استان کرمانشاه از مدت‌ها قبل خود را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسمات عزاداری آماده کرده‌اند و به گفته امام خمینی(ره) هر چه داریم از محرم و صفر است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه یک‌هزار و ۸۰۰ هیأت ثبت‌شده شهری و روستایی دارد که در شهر کرمانشاه ۳۲۰ هيأت فعال داریم و افرادی که تاکنون برای دریافت مجوز اقدام نکرده‌اند می‌توانند به قسمت تشکل‌های سازمان تبلیغات اسلامی و سامانه طوبی مراجعه کنند.

اشک‌تلخ با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیئات را محل جهاد تبیین دانستند، تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان مقاومت با محوریت ارائه برنامه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) در محورهای اقتصاد، فرهنگ، خانواده، سیاست و... طراحی و تدوین شده زیرا مقاومت تنها به‌ معنای ابعاد نظامی نیست و این گفتمان به اطلاع سخنرانان رسیده و در کنار آن موضوع تبیین جنایات استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی ویژه هیئات مذهبی، خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته کالاهای اساسی ویژه هیئات مذهبی توسط جهاد کشاورزی تأمین شده که صاحبان هیئات می‌توانند برای دریافت نامه به سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه و سایر شهرها مراجعه کنند و همچنین توسط شهرداری کرمانشاه نیز کمک‌هایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: ساعت برگزاری هیئات مذهبی پس از اذان مغرب و عشا تا ساعت ۲۴ است اما اکثریت هیئات مذهبی فعالیت خود را تا ساعت ۲۳ پایان می‌دهند و در مساجدی که امام جماعت حضور دارد مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی برپا می‌شود.

اشک‌تلخ گفت: مراسم‌ شیرخوارگان حسینی، احلی من‌العسل، اجتماع بزرگ عزاداران امام حسین(ع) همانند سالیان گذشته برگزار خواهد شد که زمان و مکان آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.


ماه محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ماه محرم با توجه به حضور اقشار مختلف مردم به‌ ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بهترین فرصت برای تبلیغ اسلام ناب محمدی و جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری کانون اصلی جهاد تبیین را هیئات دانستند.

کارشناس مسائل دینی گفت: امروز روشنگری در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی باید برای همگان تبیین شود زیرا امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت مطرح و چشم مستضعفان عالم به ایران است.

احمدی خاطرنشان کرد: امروز شدیدترین جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین در حال انجام است و رژیم صهیونیستی شدیدترین تحریم‌ها و حملات نظامی را با پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی در غزه انجام می‌دهد و سکوت مجامع بین‌المللی را در این عرصه شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند دشمنان اگر ما را تحریم اقتصادی کنند ما فرزند رمضان هستیم و اگر به ما حمله نظامی کنند ما فرزند عاشورا هستیم و تأکید می‌کنیم تا آزادی قدس شریف و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) پشتیبان انقلاب اسلامی هستیم و از فرامین رهبر معظم انقلاب پیروی خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ صرف نظر از ضرورت انجام جهاد تبیین، با توجه به آثار و برکات ماه‌های محرم و صفر باید این ایام برای ترویج دین خدا غنیمت شمرده شود و از ظرفیت هیئات مذهبی به طور جدی استفاده شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از