حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
رئیس مرکز بهداشت هرسین خبر داد:

پذیرش 19بهورز در خانه‌های بهداشت هرسین

پذیرش 19بهورز در خانه‌های بهداشت هرسین

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: در راستای تامین نیروهای مورد نیاز در سال جاری تعداد19نفر بهورز از طریق آزمون در مراکز خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان جذب و به‌کارگیری می‌شوند.

پرویز حسینی در گفتگو خبرنگار با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به اهمیت کار بهورز در کادر درمان، اظهار داشت: با آموزش مناسب يك جامعه مي‌توان در پيشگيري از بروز بيماري‌هاي واگير و غيرواگير و عواقب آنها موثر بود؛ بنابراين به‌منظور مفيد و موثر واقع شدن خدمات بهداشتي در هر جامعه‌اي وجود بهورزان لازم است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: در راستای تامین نیروهای مورد نیاز در سال جاری تعداد19نفر بهورز از طریق آزمون در مراکز خانه‌های بهداشت  روستایی شهرستان جذب و به‌کارگیری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تحصیلات متقاضیان باید دیپلم یا کارشناسی رشته‌های مرتبط باشد، تصریح کرد: این افراد باید دو مقطع تحصیلی پایانی را در همان روستا تحصیل کرده باشند و در دو سال اخیر هم در روستا ساکن بوده باشند.

 

حسینی با بیان اینکه در شهرستان هرسین 32خانه بهداشت روستایی وجود دارد، گفت: در مجموع 24 نفر کمبود نیرو داریم که از این تعداد 19بهورز در این آزمون جذب می‌شوند و تا حد زیادی کمبود نیرو جبران خواهد شد.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین با اشاره به سرانه به‌کارگیری بهورز در هر خانه بهداشت، افزود: هر بهورز باید زیر یک هزار نفر تحت پوشش داشته باشد که با این حساب در برخی از روستاها به تناسب جمعبت تا سه بهورز هم می‌توان به‌کارگیری کرد.

 

وی تصریح کرد: در روزهای آینده نحوه ثبت‌نام و تاریخ برگزاری آزمون برای ثبت‌نام متقاضیان در سایت وزارت بهداشت بارگزاری می‌شود.

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از