حالت تاریک
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه مطرح کرد:

پوشش ۵۸ درصدی بیمه سلامت در استان کرمانشاه

پوشش ۵۸ درصدی بیمه سلامت در استان کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: یک هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، رضا تحویلیان در اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت ایران که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس بدون برنامه‌ریزی قبلی با ایام سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه مقارن شد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای ۱۴ شهرستان و دو میلیون نفر جمعیت است که یک هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شش شهرستان استان کرمانشاه اداره بیمه سلامت نداریم بلکه از دفاتر پیشخوان دولت استفاده می‌شود.

تحویلیان اذعان کرد: در چهار استان کرمانشاه ادارات بیمه سلامت استیجاری هستند که در صورت تأمین زمین هزینه‌های ساخت آن‌ها دریافت خواهد شد.

وی با برشمردن صندوق‌های بیمه سلامت، افزود: ۸۰۰ هزار نفر از مردم کرمانشاه به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات سلامت سطح یک تا سه را دریافت می‌کنند.

به گفته تحویلیان در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های درمان مردم استان کرمانشاه شد و در این میان بیش از یک هزار مرکز درمانی تحت قرارداد این بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۲۸ هزار و ۴۱۲ نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

تحویلیان از همکاری ۱۶۸ پزشک خانواده و ۱۰۴ نفر پرسنل با بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد.

تحویلیان اذعان کرد: بیمه سلامت دولتی کوچک، چابک و فعال است که خدمات درمانی متعددی را به بیماران ارائه می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از